Ziggo volgt hopelijk voorbeeld Telenet niet: klantenservice op de schop
Telenet en Ziggo hebben in mediabedrijf Liberty Global een gemeenschappelijke (mede)eigenaar. Liberty Global is volledig eigenaar van Telenet en voor de helft eigenaar van VodafoneZiggo. Binnen VodafoneZiggo is Liberty Global verantwoordelijk voor bedrijfsonderdeel Ziggo. Daarom lopen de ontwikkelingen bij Telenet en Ziggo vaak parallel, waarbij Liberty Global nieuwe diensten en wijzigingen van bestaande diensten of beleid vaak als eerste bij het Belgische bedrijf Telenet doorvoert.
Klantenservice
Het is echter voor Ziggo-klanten te hopen dat de laatste ontwikkelingen bij Telenet niet de Nederlandse grens overkomen. Bij Telenet gaat namelijk in het kader van bezuinigingen de klantenservice op de schop. Er vindt een reorganisatie plaats van de IT-afdeling en de klantenservice. Dit betekent dat vanaf 1 mei de 200 medewerkers van de eigen Telenet klantenservice worden ondergebracht bij een call centre-bedrijf. De digitale klantenservice blijft wel zelf in handen van Telenet. Voor complexe servicevragen gaat Telenet binnen eigen huis een kenniscentrum optuigen.
IT
Ook de IT-afdeling wordt voor een groot deel ondergebracht bij externe bedrijven, waaronder Infosys. De IT-afdeling van Telenet lag vorig jaar onder een vergrootglas toen na een update van één van de systemen veel klachten over de dienstverlening loskwamen. Liberty Global en Infosys sloten in 2023 een wereldwijde overeenkomst die tot hoge kostenbesparing leidde bij IT-diensten. Zo wordt de firmware voor de bruikleendecoders Mediabox Next en Next Mini niet meer door Liberty Global gemaakt, maar door Infosys.