‘Ziggo weigert bestaande klant omruil nieuwe internetmodem’
Ziggo is deze week begonnen met het leveren van de nieuwe supersnelle DOCSIS 3.1 internetmodem van Sagemcom - het model F3896LG-ZG, ook wel F@st 3896 genoemd – aan nieuwe klanten die de internetabonnementvormen Max of Giga afnemen. Het kabelbedrijf zegt op een later moment de nieuwe internetmodem ook te willen leveren aan nieuwe klanten die een internetabonnement met een lagere internetsnelheid hebben. Op de vraag van Totaal TV of bestaande klanten die op dit moment het Max of Giga internetabonnement hebben de oude modem voor de nieuwe internetmodem van Sagemcom kunnen inruilen, werd door een woordvoerder van het kabelbedrijf geen antwoord gegeven.
Geen nieuw modem
Op het klant-helpt-klant community forum van Ziggo is het omruilbeleid van het kabelbedrijf wat betreft de nieuwe snelle internetmodem wel wat duidelijker geworden. Een Ziggo-klant meldt dat bij een verzoek voor omruil naar de nieuwe internetmodem een afwijzend antwoord is gekomen. “Contact gehad met Ziggo en ze willen mijn Connectbox niet omruilen voor de nieuwe V2 (een naam die op het Ziggo-forum voor het nieuwe modem wordt gebruikt – red.). Al geven ze wél aan dat die nieuwe de toekomst wordt (en uiteindelijk iedere klant die gaat hebben)”, zo meldt de betreffende klant op het forum. In een andere discussie op hetzelfde forum wordt het beleid van Ziggo op dit punt verder toegelicht. “We kunnen niet zomaar een ander modem regelen indien hier geen directe aanleiding of reden toe is”, aldus een Ziggo-moderator.