Ziggo wijzigt betalen factuur via MijnZiggo: diverse klanten dachten aan hack

Wie via MijnZiggo en de iDeal betaalmogelijkheid een factuur betaalt, doet dit sinds kort niet meer direct aan Ziggo. Het kabelbedrijf heeft een tussenpersoon tussen de betaling geplaatst. Hierdoor komt op het bankafschrift als ontvanger van het betaalde bedrag niet Ziggo of VodafoneZiggo te staan, maar Vesta Payment Solution. Nergens bij de omschrijving van de betaling wordt duidelijk dat het om een betaling aan Ziggo gaat. Dit heeft ertoe geleid dat diverse Ziggo-klanten dachten dat ze slachtoffer van cybercriminaliteit waren geworden.
Zelf vragen
De ongeruste klanten moesten er zelf via de klantenservice van Ziggo achter komen dat Ziggo sinds kort gebruik maakt van een financiële tussenpersoon bij de iDeal-betalingen via de MijnZiggo-omgeving. Sommigen klagen erover dat Ziggo niet voorafgaand aan de betaling duidelijk heeft gemaakt dat op het bankafschrift een andere ontvangende partij genoemd zou worden. Ziggo wijzigde onlangs ook het computersysteem, waardoor een deel van de klanten een hoger maandbedrag betaalde. Het kabelbedrijf zegt het te veel betaalde bedrag te crediteren en in mindering te brengen bij de eerstkomende maandfactuur.