Ziggo wijzigt ongevraagd abonnement bij abonnees
Het ongevraagd omwisselen van het abonnement gebeurt als Ziggo uit eigen gegevens kan vermoeden dat een particulier afgesloten abonnement zakelijk wordt gebruikt. Dit kan onder meer omdat de abonnee een inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) heeft opgegeven. Dit meldt techsite Tweakers op basis van meldingen van bezoekers op het eigen gebruikersforum. Ziggo laat in de schriftelijke melding van het omzetten van het abonnement weten dat de maandelijkse abonnementsprijs gelijk blijft, afgezien van de aangekondigde prijsverhoging op 1 juli als gevolg van inflatiecorrectie.
Veranderingen
Als in juni de verplichte overstap naar een zakelijk abonnement wordt gemaakt, krijgen de betreffende klanten te maken met enkele veranderingen. Zo ontvangt de klant een btw-factuur. De betaaltermijn wordt uitgebreid van 14 naar 30 dagen. Daarentegen vervalt de bedenktermijn op orders in het geheel.
Onduidelijk
Het is onbekend waarom Ziggo uit eigen beweging en zonder vooraankondiging klanten die een btw-nummer hebben doorgegeven naar een zakelijk abonnement gaat omzetten. Tweakers heeft Ziggo-eigenaar VodafoneZiggo om uitleg gevraagd. Het bedrijf kan pas op zijn vroegst komende week antwoorden geven op de gestelde vragen.