Ziggo wil klantenservice verbeteren

Het nieuwe trainingscentrum heet Technical Experience Center (TEC) Campus. In het trainingscentrum is onder andere een woonkamer nagebouwd. Monteurs van Ziggo kunnen naar hartenlust oefenen en met nieuwe technieken stoeien voordat ze bij klanten van het kabelbedrijf op bezoek gaan. Het uiteindelijke doel van VodafoneZiggo is de klantervaring – en dus de klantenservice – te verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld bereikt worden door bekende klantsituaties na te bootsen die zich in de voorgaande periode in praktijk hebben voorgedaan.
Innovatie
VodafoneZiggo wil met TEC Campus een brug slaan tussen innovatie en realiteit. Hiertoe is het gehele netwerk in het klein nagemaakt. Een primeur is dat op het trainingscentrum het next generation network van Ziggo gebruikmakend van de DOCSIS 3.1 techniek is aangelegd. VodafoneZiggo wil dit nieuwe netwerk – waarbij vast, mobiel en draadloos internet naadloos aan elkaar verbonden worden – in 2020 aan alle klanten van Ziggo en Vodafone aanbieden. Monteurs en andere groepen medewerkers van VodafoneZiggo kunnen kennismaken met alle mogelijke technieken zoals kabel, wifi, gasvezel, mobiel en internet of things.