Ziggo wil meer sportabonnementen verkopen met speciale tv-gids
Ziggo is onderdeel van VodafoneZiggo. Nu er sprake is van een blijvende daling van het aantal abonnees is dit bedrijf op zoek naar manieren om de omzet te verhogen. Minder abonnees betekent gewoonlijk minder omzet, maar door de blijvende abonnees meer diensten af te laten nemen – wat zorgt voor een hoger gemiddeld maandelijks bestedingspatroon per abonnee (ARPU) – probeert VodafoneZiggo de omzet van Ziggo op peil te houden. De verkoop van dure abonnementen op sportbetaalzenders is hierbij een belangrijk onderdeel.
Sportwegwijzer
Om abonnees te prikkelen om zich te abonneren op sportbetaalzenders heeft Ziggo op de eigen website de Sportwegwijzer geïntroduceerd. Dit is een tv-gids die de content in categorieën toont, en niet op zenderniveau. Op dit moment behandelt de Sportwegwijzer de sporten voetbal, racing, tennis, golf, volleybal, atletiek, wielrennen en enkele overige sporten. Niet toevallig zijn dit allemaal takken van sport die voorbijkomen op Ziggo Sport Totaal of een van de andere betaalzenders waarvan Ziggo abonnementen verkoopt.
Viaplay
Zo komt in het overzicht van Sportwegwijzer ook content voor die te zien is op Viaplay. Ziggo heeft een samenwerkingsovereenkomst met Viaplay Group waardoor het abonnementen van de streamingdienst kan verkopen aan zijn klanten. De kwalificaties en races van de Formule 1 zijn in ieder geval tot het einde van dit jaar lineair te zien op Ziggo kanaal 200. Dit geldt alleen voor kijkers die hun Viaplay-abonnement via Ziggo hebben afgesloten.