1. Nieuws

    Ziggo wil online kijkgedrag Ziggo GO meten

    Nu meer mensen online kijken, wil Ziggo het kijkgedrag gaan bijhouden van klanten die de online televisiedienst Ziggo GO gebruiken. Om dit mogelijk te maken heeft het kabelbedrijf een nieuwe versie van de Ziggo GO-app uitgebracht.
    Peter de Koning
    2 mei 2018
    comments 0
    Ziggo wil online kijkgedrag Ziggo GO meten

    Ziggo heeft wel toestemming van de gebruiker van de app nodig om het kijkgedrag bij te mogen houden. Gebruikers kunnen dan ook zelf in de nieuwe app aangeven of Ziggo daadwerkelijk het kijkgedrag mag meten. Ziggo vraagt bij eerste gebruik van de vernieuwde Ziggo GO-app of het kabelbedrijf data mag gebruiken voor trend- en marktanalyse. Als de gebruiker toestemming geeft, kan dit alsnog later ingetrokken worden door een zogenaamde opt-in in de app uit te schakelen. Ziggo laat aan technologiesite Tweakers weten dat het meten van online kijkgedrag nodig is om kijkcijfers accurater te kunnen bepalen.

     

    Kijkgedrag

    De wens van Ziggo om alles over het kijkgedrag van klanten te weten, heeft meerdere grondslagen. Belangrijkste is ongetwijfeld dat het kijkgedrag de waarde die klanten aan bepaalde zenders toebedelen inzichtelijk te maken. Bij onderhandelingen over nieuwe distributieovereenkomsten kan dit voor Ziggo belangrijke informatie zijn. Bij lineair kijken wordt het kijkgedrag goed in beeld gebracht door de onderzoeksresultaten van Stichting Kijkonderzoek (SKO). Daarnaast vraagt Ziggo al langere tijd bij de eerste installatie van de Horizon Mediabox, tegenwoordig Ziggo Mediabox XL genaamd, toestemming voor het meten van kijkgedrag. Ook dit geeft het kabelbedrijf meer inzicht over zenders die lineair door klanten bekeken worden.

     

    App

    De vernieuwde app biedt naast de mogelijkheid voor het meten van kijkgedrag ook enkele bugfixes. Hierdoor wordt de stabiliteit van de app verbeterd.

    ZiggoVodafoneZiggoZiggo GOlineaironlinekijkgedragkijkcijfersappupdateSKO

    Reacties

  1. TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Chronicles of Riddick

    The Chronicles of Riddick
    Veronica om 20:30 uur
    Toen Vin Diesel nog een onbekende spierklomp was, maakte hij de sf-film Pitch Black, waarin met minimale middelen het onderste uit de kan gehaald werd. Voor dit vervolg versierde hij een megabudget. Je moet flink wat geduld hebben met het scenario, maar dan valt er toch nog heel wat plezier te beleven.