1. Nieuws

    Ziggo wil wegloop klanten terugdringen

    Ziggo stelt zich als één van de belangrijkste doelen voor 2013 om het aantal klanten terug te dringen dat het kabelbedrijf de rug toekeert.
    Jarco Kriek
    18 april 2013
    comments 0
    Ziggo wil wegloop klanten terugdringen

    Ziggo stelt zich als één van de belangrijkste doelen voor 2013 om het aantal klanten terug te dringen dat het kabelbedrijf de rug toekeert.

    De laatste kwartalen zag Ziggo het aantal klanten met tienduizenden per kwartaal teruglopen. Al eerder gaf het kabelbedrijf aan dat het last heeft van concurrentie van KPN. In Nederland worden steeds meer glasvezelnetwerken aangelegd. Dat gebeurt ook in het verzorgingsgebied van Ziggo. Glasvezelexploitant Reggefiber begint pas met het aanleggen van een glasvezelnetwerk als vooraf via inschrijving bij serviceproviders zeker is dat dertig procent van het aantal huishoudens actief van het glasvezelnetwerk gebruik gaat maken. KPN is via diverse serviceproviders en dienstaanbieder Glashart Media de grootste Alles-In-1-aanbieder op glasvezelnetwerken.

    Beloning

    Ziggo gaat nieuwe klanten met aantrekkelijk geprijsde aanbiedingen aan zich proberen te binden. Bestaande klanten krijgen een beloning als men een aflopend abonnement bij het kabelbedrijf verlengt. Een voorbeeld van deze klantenbinding is korting op een nieuwe tv-decoder. Daarbij spelen vooral Alles-In-1-pakketten een belangrijke rol. Ziggo zag in het eerste kwartaal van 2013 het aantal opzeggingen van Alles-In-1-pakketten naar 6,2 procent stijgen. Drie maanden daarvoor lag dit percentage nog op 5,7 procent.

    ZiggokabelAlles-In-1triple playtvtelevisieinternettelefoonKPNInteractieve TVglasvezelReggefiberGlashart Media

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:48 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)