Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo zet forum ‘op grijs’; ‘superklanten’ blijven voorlopig

    Ziggo gaat volgende week weer wijzigingen op het eigen klant-helpt-klant community forum doorvoeren. Het gaat nog niet om een definitieve wijziging.
    Jarco Kriek
    12 januari 2023
    comments 3
    Ziggo zet forum ‘op grijs’; ‘superklanten’ blijven voorlopig
    Foto Getty Images

    Ziggo stopte enkele weken geleden met de gekleurde kroontjes achter de namen van gebruikers die de status expert of superexpert hebben gekregen. Gelijktijdig kondigde het kabelbedrijf aan om op een later tijdstip de namen van titels zoals 'expert' en 'superexpert' op het forum te wijzigen. De wijziging gaat echter volgende week nog niet plaatsvinden. Als voorloper op de wijziging van ranking van forumgebruikers introduceerde het kabelbedrijf een gekleurd levelsysteem. Uit een eerste evaluatie blijkt dat gebruikers de kleuren die aan de verschillende levels zijn toegekend storend te vinden. Hierdoor krijgen alle levels vanaf maandag 9 januari de kleur grijs.

     

    ‘Superklanten’

    Hoewel Ziggo van plan is om de term 'superexpert' te gaan wijzigen, blijven ‘superklanten’ nog wel op de achtergrond bestaan. Een kleine groep klanten blijft namelijk toegang houden tot een verborgen forumdeel waar zij onderling en met medewerkers van het kabelbedrijf contact kunnen onderhouden. Ook krijgen zij al eerste toegang tot informatie over nieuwe diensten en mogen zij nieuwe diensten en apparatuur als eerste testen. Over het verborgen contact achter de schermen, informatie over nieuwe diensten en deelname aan producttesten mogen ze niets met andere gebruikers delen. Hiervoor moet een zogenaamde NDA worden getekend.

    ZiggoVodafoneZiggowebcareklant-helpt-klant forum

    Reacties