Ziggo ziet aantal internetklanten stijgen

Internet is voor aanbieders uitgegroeid tot belangrijkste dienst die aan klanten aangeboden wordt. Het is ook de dienst waar aanbieders de meeste winst mee weten om te zetten. Nu onder meer de manier van videoconsumptie in een rap tempo aan het veranderen is van lineair naar online is internet belangrijker voor de consument geworden.
Groei internet
Het aantal internetklanten steeg in het derde kwartaal met 14.000 bij Ziggo. Verder gebruiken inmiddels rond de honderdduizend klanten de nieuwe Connect Box. Met dit modem kan Ziggo hogere internetsnelheden in de huiskamer van klanten brengen. Daarnaast biedt het nieuwe modem verbeterde mogelijkheden voor draadloos gebruik via de WiFi-technologie. Het aantal mobiele klanten bij Ziggo steeg met 20.000. Vast en mobiel internet gaan in de komende periode een belangrijke rol bij de abonnementsvormen van het fusiebedrijf Ziggo/Vodafone spelen. Beide bedrijven verwachten nog dit jaar de fusie afgerond te hebben. Hierna krijgt het aanbieden van gecombineerde vaste en mobiele diensten in de vorm van quad play prioriteit.