Ziggo-klanten blijven klagen over slechte ervaring Ziggo GO
Ziggo bracht enkele weken geleden een update voor online tv-dienst Ziggo GO uit. Wat echter als een verbetering van de online dienst bedoeld was, betekent voor veel gebruikers van deze dienst een aantoonbare verslechtering. Op het klant-helpt-klant forum van het kabelbedrijf wordt dan ook in meerdere discussies geklaagd over de gebruikerservaring van Ziggo GO. Zo moeten veel gebruikers herhaaldelijk inloggen om gebruik te kunnen maken van de dienst, zijn er klachten over haperend beeld en klagen gebruikers van online mediaspeler Apple TV dat er storingen in beeld verschijnen, bijvoorbeeld als er gebruik wordt gemaakt van de Apple smartspeaker Homepod.
Wachten
Ziggo kan de problemen alleen oplossen met een nieuwe update van de Ziggo GO-apps. Wanneer dit gebeurt, heeft het kabelbedrijf nog niet bekendgemaakt. Wel gaat Ziggo naar verwachting nog deze maand een firmware-update voor de bruikleendecoders Mediabox Next en Next Mini uitbrengen. In veel gevallen volgt kort daarna een update van Ziggo GO. De versienummers van de firmware van de Mediabox Next en Next Mini lopen namelijk gelijk met die van de Ziggo GO-app.