Ziggo-klanten blijven mikpunt oplichters: opnieuw phishing alarm
Na een nepmail omtrent ‘het verlengen van het lidmaatschap’ slaat Opgelicht.nl nu alarm over een frauduleuze mail over verificatie van het wachtwoord van het persoonlijke MijnZiggo account. Dit blijkt een zogenaamde phishingmail te zijn met de bedoeling om inloggegevens van het MijnZiggo account van Ziggo-klanten te ontvreemden. Met dergelijke inloggegevens kan bijvoorbeeld op kosten van de betreffende Ziggo-klant apparatuur zoals WifiPods en smarthome apparaten aangeschaft worden. Deze phishingmail wordt overigens ook verstuurd aan klanten van andere providers als KPN, Odido en Delta die geen enkele klantbinding met Ziggo hebben.
Niet reageren
In deze nieuwe phishingmail staat onder meer het volgende te lezen: “We hebben een melding van onze back-endserver, dat uw e-mail op 20 September 2024 zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd.” Wie al heeft gereageerd op deze mail kan het beste contact opnemen met de klantenservice van Ziggo om het account te laten blokkeren of het wachtwoord te laten wijzigen.