Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo-klanten blijven mikpunt oplichters: opnieuw phishing alarm

    Opnieuw moeten Ziggo-klanten opletten en niet reageren op een nepmail die internetcriminelen uit naam van het kabelbedrijf versturen.
    Jarco Kriek
    17 september 2024
    comments 0
    Ziggo-klanten blijven mikpunt oplichters: opnieuw phishing alarm
    Foto Getty Images

    Na een nepmail omtrent ‘het verlengen van het lidmaatschap’ slaat Opgelicht.nl nu alarm over een frauduleuze mail over verificatie van het wachtwoord van het persoonlijke MijnZiggo account. Dit blijkt een zogenaamde phishingmail te zijn met de bedoeling om inloggegevens van het MijnZiggo account van Ziggo-klanten te ontvreemden. Met dergelijke inloggegevens kan bijvoorbeeld op kosten van de betreffende Ziggo-klant apparatuur zoals WifiPods en smarthome apparaten aangeschaft worden. Deze phishingmail wordt overigens ook verstuurd aan klanten van andere providers als KPN, Odido en Delta die geen enkele klantbinding met Ziggo hebben.

     

    Niet reageren

    In deze nieuwe phishingmail staat onder meer het volgende te lezen: “We hebben een melding van onze back-endserver, dat uw e-mail op 20 September 2024 zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd.” Wie al heeft gereageerd op deze mail kan het beste contact opnemen met de klantenservice van Ziggo om het account te laten blokkeren of het wachtwoord te laten wijzigen.

    ZiggoVodafoneZiggointernetinternetcriminelenphishingmailfraude

    Reacties