Ziggo-klanten willen verbeterde diensten geleverd krijgen: wat zijn de wensen?
Voor verreweg de meeste consumenten zijn de internetsnelheden die Ziggo nu levert voldoende voor het dagelijks gebruik. De onvrede van de abonnees heeft meer te maken met de prijzen van de abonnementen. Die zijn hoog vergeleken met die van providers als KPN, Odido en Delta die internet via glasvezel leveren. Een groot voordeel van Ziggo is het goede tv-platform dat vaal het beste van Nederland wordt genoemd. Met daarbij aanvullend de mogelijkheid om het ongecodeerde Kabel TV-zenderaanbod onbeperkt en zonder extra betaling te bekijken.
Inventarisatie
Onder Ziggo-klanten groeit de wens voor betere diensten van Ziggo. Op het onafhankelijke Provider Forum is een discussie zichtbaar waar Ziggo-klanten hun wensen voor het verbeteren van de dienstverlening van het kabelbedrijf kenbaar kunnen maken. Als verbeterpunten worden onder meer genoemd investeren in glasvezel, het verhogen van de uploadsnelheid, het verbeteren van kwaliteit en klantenservice, samenwerken met glasvezelproviders en innovatie.
Vijf jaar
Scheidend VodafoneZiggo-CEO Jeroen Hoencamp liet eind vorig jaar in een vraaggesprek met Telecompaper weten dat er bij bedrijfsonderdeel Ziggo in ieder geval voor de komende vijf jaar geen plannen zijn om van het HFC-netwerk naar glasvezel over te stappen. Wel gebruikt Ziggo in nieuwbouwwijken direct glasvezel tot in de woning. Ook in een zeer beperkt aantal gevallen – zoals in Edam-Volendam – worden diensten via glasvezel aangeboden. De door Ziggo via glasvezel geleverde diensten wijken niet af in vergelijk met de diensten die via coax worden geleverd.