De Gouden Kooi stopt in mei
RTL5 houdt per 22 mei op met realityshow De Gouden Kooi. De zender vindt het te veel worden om het programma ook in de zomerperiode te laten doorlopen.
4 maart 2008
comments 0

RTL5 houdt per 22 mei op met realityshow De Gouden Kooi. De zender vindt het te veel worden om het programma ook in de zomerperiode te laten doorlopen.
Ongeveer 700.000 mensen volgen dagelijks de belevenissen van vijf 'miljonairs': Amanda, Jaap, Brian, Huub en Claire. Ze wonen in een landhuis waar ze constant door camera's worden gevolgd. Het is de miljonairs toegestaan om een ander uit de woning weg te pesten. De winnaar mag de villa houden én wint een groot geldbedrag. Althans, dat was het oorspronkelijke plan van bedenker John de Mol.
Dat gaat nu anders lopen, zegt een woordvoerster van RTL Nederland tegen De Telegraaf. Hoe de winnaar precies wordt bepaald is nu nog geheim. Het huis is niet meer te winnen, want RTL 5 wil komend seizoen met een nieuw realityprogramma komen. De villa zou daarvoor weer gebruikt kunnen worden. De Mol gaat dat programma ontwikkelen.
Ongeveer 700.000 mensen volgen dagelijks de belevenissen van vijf 'miljonairs': Amanda, Jaap, Brian, Huub en Claire. Ze wonen in een landhuis waar ze constant door camera's worden gevolgd. Het is de miljonairs toegestaan om een ander uit de woning weg te pesten. De winnaar mag de villa houden én wint een groot geldbedrag. Althans, dat was het oorspronkelijke plan van bedenker John de Mol.
Dat gaat nu anders lopen, zegt een woordvoerster van RTL Nederland tegen De Telegraaf. Hoe de winnaar precies wordt bepaald is nu nog geheim. Het huis is niet meer te winnen, want RTL 5 wil komend seizoen met een nieuw realityprogramma komen. De villa zou daarvoor weer gebruikt kunnen worden. De Mol gaat dat programma ontwikkelen.
Volgens de krant hebben de bewoners emotioneel gereageerd op het besluit.
Gouden KooiRTL 5John de Mol




