Klachten over Interactieve TV bij Delta
Delta biedt sinds enkele maanden Interactieve TV via een opvallende witte decoder. Dat de vorm en kleur van deze decoder bij veel Zeeuwen niet in smaak valt, is echter het minst erge probleem voor het kabelbedrijf. Gebruikers van Interactieve TV – waar binnenkort een extra vergoeding van €3,50 per maand voor betaald moet worden – klagen over technische issues. Dit meldt de regionale krant PZC. Het niet synchroon lopen van geluid, het herhaaldelijk moeten inloggen en haperend beeld zijn de meestgehoorde klachten van abonnees van Delta met Interactieve TV.
Interactieve tv-diensten
Het voordeel van Interactieve TV is dat niet alleen live naar tv-zenders gekeken kan worden. Zo kunnen programma’s die al begonnen zijn met Begin Gemist vanaf de eerste minuut alsnog bekeken worden. Via de tv-gids kunnen daarnaast de meeste programma’s van deelnemende tv-zenders tot zeven dagen terug nogmaals bekeken worden. In de cloud kunnen daarnaast programma’s opgenomen worden. De Interactieve TV-decoder van Delta is ook geschikt voor het aanbieden van content in 4K Ultra HD. Delta-woordvoerder Tim Brouwer laat aan Totaal TV weten dat het kabelbedrijf met enkele contentaanbieders aan het onderhandelen is over het toevoegen van 4K Ultra HD aan de tv-dienst Interactieve TV. Ook met NPO wordt gepraat over doorgifte van het WK voetbal in Ultra HD op het tijdelijke kanaal NPO 1 UHD.
Interactieve TV niet vlekkeloos
De Delta-woordvoerder geeft aan PZC ruiterlijk toe dat Interactieve TV allesbehalve vlekkeloos aam klanten wordt aangeboden. Hij rept over kwaliteitsproblemen bij het aanbieden van live tv via de dienst Interactieve TV. Samen met de partners waarmee Delta met Interactieve mee samenwerkt, wordt naar oplossingen van de problemen gezocht. De eerste verbeteringen zijn deze week volgens het kabelbedrijf doorgevoerd; dit heeft enkele klachten verholpen.