1. Nieuws

    “Connectie met het publiek”

    Sinds Sony een jaar geleden Film1 overnam, is hard aan rebranding en marketing gewerkt. Totaal TV sprak exclusief met Kate Marsh, executive vice president voor West Europa bij Sony Pictures Television Networks: “Ons doel is gewoon de beste filmservice bieden.”
    JtN
    8 december 2016
    comments 0
    “Connectie met het publiek”

    Nee, (abonnee)cijfers noemt Marsh niet en over concurrerende platforms als Netflix en HBO – dat als zender in Nederland stopt – doet de Britse topvrouw geen uitlatingen. Ze concentreert zich liever op de vijf televisie-kanalen van Film1 (Premiere, Action, Family, Drama en Sundance) en Film1 on demand, die beschikbaar via eenentwintig operators zijn, waaronder natuurlijk ook grote tv-aanbieders als Ziggo, KPN en CanalDigitaal. Samen met hen loopt een uitgebreide marketing-campagne, waarmee Film1 nog eens goed in de schijnwerpers wordt gezet.

     

    Premium service

    Marsh: “Het belangrijkste doel is te benadrukken dat we the home of movies zijn, de thuisbasis voor de nieuwste films én beschikbaar op elk denkbaar scherm. Of dat nu is via tv, mobiel, tablet of de PlayStation4. Daarmee hebben we een unieke propositie. Afgelopen jaar was tachtig procent van de top tien box office films uit Nederland en zeventig procent van de internationale blockbusters te zien op Film1. Met die mix van lokaal product en toptitels van onder andere de vijf grote Amerikaanse filmstudio’s waar we mee samenwerken, mag je gerust stellen dat we een ongeëvenaarde premium service bieden.”

     

    Connectie

    Tot het aanbod van de circa vierhonderd beste films en series op Film1 behoren de komende tijd onder meer megahits als Spectre, The Revenant, Deadpool, Spotlight, The Martian, De ontsnapping, The Hateful Eight en de Hunger Games-reeks. Heeft het Kate Marsh eigenlijk geholpen dat ze eerder ruim ervaring opdeed bij onder andere de BBC, GroupM en Sky Italia? “Of je nu aan de productie- of aan de platformkant staat, ik ben met alle aspecten van kwaliteitstelevisie in aanraking geweest en dat helpt enorm als het gaat om de connectie met het publiek waar je het voor doet. De grootste verandering in onze business de laatste jaren is de enorme uitbreiding van de always on-beleving, de beschikbaarheid en keuzevrijheid voor de consument. En daar speelt ook Film1 op in.”

    SpectreThe RevenantDeadpoolSpotlightThe MartianDe ontsnappingThe Hateful EightSonyFilm1
  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET GEMINI MAN

      Gemini Man is een nieuwe actiethriller met Will Smith als huurmoordenaar Henry Brogan. Hij wordt zelf het doelwit als hij achtervolgd wordt door een mysterieuze concurrent die zijn acties telkens voorspelt. Totaal TV mag van deze actiethriller vijf keer een VIP-pakket weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee filmkaartjes.

    TV-TIP Stacey Dooley meets the IS brides

    Stacey Dooley meets the IS brides
    om 07:26 uur
    De vrouwen die vertrokken naar Syrië om te leven in het Kalifaat van IS hebben daar nu dikke spijt van. Stacey Dooley zoekt ze op in gevangenkampen en zoekt uit wat hen bezielde.

    TV-TIP Expedition Unknown

    Expedition Unknown
    om 07:26 uur
    De rode schoentjes uit filmklassieker The Wizard of Oz werden in 2005 uit een museum gestolen. Josh Gates gaat op zoek naar de dader en brengt de magische muiltjes weer thuis.

    Interview

    • *

      Waldemar Torenstra

      Verborgen verleden van Nederland

      In Verborgen verleden van Nederland ontrafelt Waldemar Torenstra de geschiedenis van iconische Nederlandse plekken; op zoek naar de verhalen die zich op die locaties hebben afgespeeld.
      Reacties0 reactie(s)