1. Nieuws

    “Connectie met het publiek”

    Sinds Sony een jaar geleden Film1 overnam, is hard aan rebranding en marketing gewerkt. Totaal TV sprak exclusief met Kate Marsh, executive vice president voor West Europa bij Sony Pictures Television Networks: “Ons doel is gewoon de beste filmservice bieden.”
    JtN
    8 december 2016
    comments 0
    “Connectie met het publiek”

    Nee, (abonnee)cijfers noemt Marsh niet en over concurrerende platforms als Netflix en HBO – dat als zender in Nederland stopt – doet de Britse topvrouw geen uitlatingen. Ze concentreert zich liever op de vijf televisie-kanalen van Film1 (Premiere, Action, Family, Drama en Sundance) en Film1 on demand, die beschikbaar via eenentwintig operators zijn, waaronder natuurlijk ook grote tv-aanbieders als Ziggo, KPN en CanalDigitaal. Samen met hen loopt een uitgebreide marketing-campagne, waarmee Film1 nog eens goed in de schijnwerpers wordt gezet.

     

    Premium service

    Marsh: “Het belangrijkste doel is te benadrukken dat we the home of movies zijn, de thuisbasis voor de nieuwste films én beschikbaar op elk denkbaar scherm. Of dat nu is via tv, mobiel, tablet of de PlayStation4. Daarmee hebben we een unieke propositie. Afgelopen jaar was tachtig procent van de top tien box office films uit Nederland en zeventig procent van de internationale blockbusters te zien op Film1. Met die mix van lokaal product en toptitels van onder andere de vijf grote Amerikaanse filmstudio’s waar we mee samenwerken, mag je gerust stellen dat we een ongeëvenaarde premium service bieden.”

     

    Connectie

    Tot het aanbod van de circa vierhonderd beste films en series op Film1 behoren de komende tijd onder meer megahits als Spectre, The Revenant, Deadpool, Spotlight, The Martian, De ontsnapping, The Hateful Eight en de Hunger Games-reeks. Heeft het Kate Marsh eigenlijk geholpen dat ze eerder ruim ervaring opdeed bij onder andere de BBC, GroupM en Sky Italia? “Of je nu aan de productie- of aan de platformkant staat, ik ben met alle aspecten van kwaliteitstelevisie in aanraking geweest en dat helpt enorm als het gaat om de connectie met het publiek waar je het voor doet. De grootste verandering in onze business de laatste jaren is de enorme uitbreiding van de always on-beleving, de beschikbaarheid en keuzevrijheid voor de consument. En daar speelt ook Film1 op in.”

    SpectreThe RevenantDeadpoolSpotlightThe MartianDe ontsnappingThe Hateful EightSonyFilm1
  1. Doe mee en win!

    • *

      2X2 BORDSPELLEN

      Altijd al aan Expeditie Robinson of Temptation Island mee willen doen? Dat kan vanaf nu ook vanuit je eigen woonkamer! Just Games heeft twee spellen ontwikkeld waardoor je de exotische avonturen zélf kunt beleven. Totaal TV geeft twee keer een pakket met Expeditie Robinson en Temptation Island weg.

    TV-TIP Unbroken

    Unbroken
    SBS9 om 20:30 uur
    Toen de Tweede Wereld Oorlog uitbrak, ging Olympisch atleet Louis Zamperini in dienst bij het Amerikaanse leger. Tijdens een luchtgevecht stortte zijn bommenwerper neer boven de Stille Oceaan en moest hij, samen met twee andere soldaten, zien te overleven in een reddingsvlot.

    TV-TIP Grenzeloos verliefd: Baby in het buitenland

    Grenzeloos verliefd: Baby in het buitenland
    Net5 om 20:30 uur
    Jennifer Hoffman volgt vrouwen die een kind verwachten in het buitenland en dat gaat niet altijd even voorspoedig.

    Interview

    • *

      Esmee van Kampen

      Dit zijn wij

      Het leven van dertigers gaat niet over rozen en is daardoor razend interessant. Esmée van Kampen speelt zo’n dertiger in Dit zijn wij, een remake van de hitserie This Is Us.
      Reacties0 reactie(s)