1. Nieuws

    “Connectie met het publiek”

    Sinds Sony een jaar geleden Film1 overnam, is hard aan rebranding en marketing gewerkt. Totaal TV sprak exclusief met Kate Marsh, executive vice president voor West Europa bij Sony Pictures Television Networks: “Ons doel is gewoon de beste filmservice bieden.”
    JtN
    8 december 2016
    comments 0
    “Connectie met het publiek”

    Nee, (abonnee)cijfers noemt Marsh niet en over concurrerende platforms als Netflix en HBO – dat als zender in Nederland stopt – doet de Britse topvrouw geen uitlatingen. Ze concentreert zich liever op de vijf televisie-kanalen van Film1 (Premiere, Action, Family, Drama en Sundance) en Film1 on demand, die beschikbaar via eenentwintig operators zijn, waaronder natuurlijk ook grote tv-aanbieders als Ziggo, KPN en CanalDigitaal. Samen met hen loopt een uitgebreide marketing-campagne, waarmee Film1 nog eens goed in de schijnwerpers wordt gezet.

     

    Premium service

    Marsh: “Het belangrijkste doel is te benadrukken dat we the home of movies zijn, de thuisbasis voor de nieuwste films én beschikbaar op elk denkbaar scherm. Of dat nu is via tv, mobiel, tablet of de PlayStation4. Daarmee hebben we een unieke propositie. Afgelopen jaar was tachtig procent van de top tien box office films uit Nederland en zeventig procent van de internationale blockbusters te zien op Film1. Met die mix van lokaal product en toptitels van onder andere de vijf grote Amerikaanse filmstudio’s waar we mee samenwerken, mag je gerust stellen dat we een ongeëvenaarde premium service bieden.”

     

    Connectie

    Tot het aanbod van de circa vierhonderd beste films en series op Film1 behoren de komende tijd onder meer megahits als Spectre, The Revenant, Deadpool, Spotlight, The Martian, De ontsnapping, The Hateful Eight en de Hunger Games-reeks. Heeft het Kate Marsh eigenlijk geholpen dat ze eerder ruim ervaring opdeed bij onder andere de BBC, GroupM en Sky Italia? “Of je nu aan de productie- of aan de platformkant staat, ik ben met alle aspecten van kwaliteitstelevisie in aanraking geweest en dat helpt enorm als het gaat om de connectie met het publiek waar je het voor doet. De grootste verandering in onze business de laatste jaren is de enorme uitbreiding van de always on-beleving, de beschikbaarheid en keuzevrijheid voor de consument. En daar speelt ook Film1 op in.”

    SpectreThe RevenantDeadpoolSpotlightThe MartianDe ontsnappingThe Hateful EightSonyFilm1
  1. Doe mee en win!

    • Bloodshot

      Win een VIP-pakket van Bloodshot

      Bloodshot is op de comic van de Valiant Comics-franchise gebaseerd: soldaat Angelo Mortalli komt te overlijden, maar hij wordt door het bedrijf Project Rising Spirit met nanotechnologie tot leven gewekt. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weg, met daarin een hoodie en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP UEFA Europa League: LASK - AZ

    UEFA Europa League: LASK - AZ
    RTL 7 om 18:50 uur
    LASK uit, altijd lastig. Als wonderkind Myron Boadu vanavond van zich laat spreken, kan AZ zich opmaken voor de kwartfinale.

    TV-TIP De TV Kantine

    De TV Kantine
    RTL 4 om 20:29 uur
    Na tien seizoenen verhuist De TV Kantine van de zaterdagavond naar de donderdag. Met o.a. Carlo als Özcan Akyol en Irene als Britt Dekker.

    Interview

    • Frits Sissing bij Tussen Kunst en Kitsch

      Frits Sissing

      Tussen Kunst en Kitsch

      Elk seizoen trekt het 36 jaar oude programma weer kijkersaantallen met zeven cijfers. En dat zal dit jaar niet anders zijn. Frits Sissing over het succes van Tussen Kunst en Kitsch.
      Reacties0 reactie(s)