1. Nieuws

    'Consument krijgt meer invloed op tv-pakket'

    De gezamenlijke programmaraden hebben een voorstel gepresenteerd om de consument meer invloed te geven op alle belangrijke radio- en tv-pakketten. Daaronder zijn ook de digitale pakketten.
    26 maart 2008
    comments 0
    'Consument krijgt meer invloed op tv-pakket'
    De gezamenlijke programmaraden hebben een voorstel gepresenteerd om de consument meer invloed te geven op alle belangrijke radio- en tv-pakketten. Daaronder zijn ook de digitale pakketten. 
     
    Dat meldt de site kabelraden.nl, waarin alle programmaraden vertegenwoordigd zijn. De invloed van consumenten moet volgens kabelraden.nl uitgebreid worden naar digitale pakketten en nieuwe aanbieders zoals KPN. In die pakketten stelt de exploitant nu eenzijdig het aanbod van zenders vast.

    Aanbieders kunnen hun pakketten niet langer wijzigen zonder instemming van de kijkers en luisteraars, met wie zij een contract afgesloten hebben. De programmaraden sluiten daarmee aan op de wens van een meerderheid van de Tweede Kamer. Die nam een motie aan van Joop Atsma (CDA) en Arie Slob (ChristenUnie), die ervoor pleit de invloed van de consumenten via programmaraden te verstevigen en uit te breiden. 

    De programmaraden pleiten voor een jaarlijks (verplicht) regionaal onderzoek naar kijk- en luisterbehoeften. Met de uitkomsten ervan onderzoekt de exploitant de door hem gewenste wijzigingen en deze overlegt hij vervolgens met zijn klanten, die worden vertegenwoordigd door een programmaraad. Als de raad en de kabelexploitant het eens worden, kan het zenderpakket worden aangepast. Als ze het niet eens worden, kunnen ze elk één tot twee veranderingen aangeven die de andere partij niet kan weigeren.

    Tijdens de Media Distribution Day (vandaag in Den Haag) overhandigt voorzitter Marco Swart van kabelraden.nl het voorstel aan Kamerleden.
    programmaradentv-pakkettenkabelraden.nl

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN THE BEACH BUM

      Moondog is een succesvolle dichter die zijn leven volgens zijn eigen regels leeft. Samen met zijn rijke vrouw is het leven één groot feest vol drugs en drank. Wanneer het noodlot plotseling toeslaat, moet hij zich echter herpakken en zich richten op zijn grote talent: schrijven. Totaal TV mag vijf keer twee kaarten voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Coming to America

    Coming to America
    om 18:55 uur
    Murphy schittert in deze amusante comedy als een Afrikaanse prins die weigert met het mooie meisje te trouwen dat door zijn vader is uitgezocht. In plaats daarvan reist hij undercover naar New York om een intelligente, onafhankelijke vrouw te vinden. Murphy wordt vergezeld door Hall en bekijkt het land met een naïeve blik en een onverwoestbare grijns. Hij ziet wel wat in Headley, maar zij heeft al wat met de botte LaSalle.

    TV-TIP Mars tegen Venus

    Mars tegen Venus
    Net5 om 20:30 uur
    Als je als man moet kiezen, ga je dan voor een kale knar of voor een stotterend apparaat? En wat heeft een vrouw nou liever naast zich op de bank zitten: een stoere Viking of een driftig geëpileerde metroman? In Mars tegen Venus nemen de teams van Jan Versteegh en Leonie ter Braak het tegen elkaar op om antwoord te vinden op die ene, allesomvattende vraag: wie kent de andere sekse het beste?

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)