1. Nieuws

    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.
    Jarco Kriek
    17 mei 2013
    comments 0
    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media
    Foto: ANP

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.

    Het was voor Sanoma de eerste stap op de tv-markt in de Benelux. Naast de aankoop van Nederlandse tv-activiteiten kocht men van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat1 ook de Vlaamse tv-activiteiten. In Nederland wordt hierbij samengewerkt met mediabedrijf Talpa van John de Mol. In België is er een samenwerking met producent Woestijnvis. In beide landen heeft Sanoma Media een meerderheidsbelang in deze tv-activiteiten.

    Eigen beslissing Molman

    Molman heeft 38 jaar bij VNU en Sanoma gewerkt. De laatste zeven jaar was hij CEO bij Sanoma Media. Hij heeft zelf het besluit voor het vertrek genomen. "In algemene zin vind ik dat elke CEO-zetel na een bepaalde periode nieuw bloed nodig heeft om een fris perspectief te krijgen. Daarnaast zijn de afgelopen zeven jaren zeer intens geweest. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe balans tussen werk en privé. Het is absoluut niet gemakkelijk om van zo’n geweldig bedrijf terug te treden. Toch geloof ik dat dit de juiste stap is, zowel voor mezelf als voor Sanoma", laat Molman in een reactie weten. Sanoma heeft aangekondigd naar een opvolger op zoek te gaan.

    Multi-channel en digitale mediaomgeving

    Sanoma President & CEO Harri-Pekka Kaukonen: "Dick heeft een belangrijke rol gespeeld om Sanoma in Nederland te brengen waar we vandaag staan: een breed, leidend mediahuis dat in toenemende mate de toon zet in het Nederlandse medialandschap. Sanoma is Dick dankbaar voor zijn bijdrage. We zijn nu begonnen met de zoektocht naar een opvolger die de managementcapaciteiten heeft die nodig zijn voor een vernieuwd Sanoma. Een van de belangrijkste taken zal zijn om door te gaan met een grondige portfolio-analyse om Sanoma verder te kunnen uitbouwen rond gekoesterde merken die in staat zijn in een multi-channel en digitale mediaomgeving te excelleren."

    Sanoma MediaSBS BroadcastingSBS6SBS 6Net5VeronicaTalpaDick MolmanWoestijnvisVierVijf

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)