1. Nieuws

    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.
    Jarco Kriek
    17 mei 2013
    comments 0
    Dick Molman vertrekt bij Sanoma Media
    Foto: ANP

    Dick Molman vertrekt aan het eind van dit jaar als CEO bij Sanoma Media Netherlands. Molman was één van de drijvende krachten achter de aankoop van SBS Broadcasting.

    Het was voor Sanoma de eerste stap op de tv-markt in de Benelux. Naast de aankoop van Nederlandse tv-activiteiten kocht men van het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat1 ook de Vlaamse tv-activiteiten. In Nederland wordt hierbij samengewerkt met mediabedrijf Talpa van John de Mol. In België is er een samenwerking met producent Woestijnvis. In beide landen heeft Sanoma Media een meerderheidsbelang in deze tv-activiteiten.

    Eigen beslissing Molman

    Molman heeft 38 jaar bij VNU en Sanoma gewerkt. De laatste zeven jaar was hij CEO bij Sanoma Media. Hij heeft zelf het besluit voor het vertrek genomen. "In algemene zin vind ik dat elke CEO-zetel na een bepaalde periode nieuw bloed nodig heeft om een fris perspectief te krijgen. Daarnaast zijn de afgelopen zeven jaren zeer intens geweest. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe balans tussen werk en privé. Het is absoluut niet gemakkelijk om van zo’n geweldig bedrijf terug te treden. Toch geloof ik dat dit de juiste stap is, zowel voor mezelf als voor Sanoma", laat Molman in een reactie weten. Sanoma heeft aangekondigd naar een opvolger op zoek te gaan.

    Multi-channel en digitale mediaomgeving

    Sanoma President & CEO Harri-Pekka Kaukonen: "Dick heeft een belangrijke rol gespeeld om Sanoma in Nederland te brengen waar we vandaag staan: een breed, leidend mediahuis dat in toenemende mate de toon zet in het Nederlandse medialandschap. Sanoma is Dick dankbaar voor zijn bijdrage. We zijn nu begonnen met de zoektocht naar een opvolger die de managementcapaciteiten heeft die nodig zijn voor een vernieuwd Sanoma. Een van de belangrijkste taken zal zijn om door te gaan met een grondige portfolio-analyse om Sanoma verder te kunnen uitbouwen rond gekoesterde merken die in staat zijn in een multi-channel en digitale mediaomgeving te excelleren."

    Sanoma MediaSBS BroadcastingSBS6SBS 6Net5VeronicaTalpaDick MolmanWoestijnvisVierVijf

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Das Boot

    Das Boot
    NPO 2 om 20:00 uur
    De bemanning van de U-612 vaart in deze laatste aflevering terug naar La Rochelle. Opgelucht, maar tegelijkertijd verslagen. Om de perikelen aan boord van de U-612 te verhullen, verzint de bemanning een list.

    TV-TIP Those Who Kill

    Those Who Kill
    NPO 3 om 20:30 uur
    Hoewel het halve land in 2011 nagelbijtend voor de tv zat, trok het Deense TV2 na het eerste seizoen toch de stekker uit Those Who Kill. Er volgden weliswaar nog wat remakes, waaronder De Jacht op SBS6, maar daarna werd het stil rond speurdersduo Bach en Cedergren. Totdat Viaplay, zeg maar het Scandinavische Videoland, de serie begin dit jaar nieuw leven inblies. Met een nieuwe cast én een nieuw verhaal. Het tweede seizoen start met de speurtocht naar de zeventienjarige Julie, een zaak die rechercheur Jan Michelsen al een half jaar wakker houdt.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)