1. Nieuws

    Discovery Channel vraagt aandacht voor bedreigde diersoorten

    De première van de documentaire Racing Extinction van Discovery Communications vormt het begin van een wereldwijde campagne rondom bedreigde diersoorten en klimaatverandering.
    Jan-Hein Visser
    30 november 2015
    comments 2
    Discovery Channel vraagt aandacht voor bedreigde diersoorten
    De première van de documentaire Racing Extinction van Discovery Communications vormt de aftrap van een wereldwijde campagne rondom bedreigde diersoorten en klimaatverandering.

    In een gezamenlijke campagne gaan Discovery Channel en het Wereld Natuur Fonds (WNF) aandacht vragen voor de illegale handel in bedreigde diersoorten en voor de gevolgen van de klimaatverandering. In navolging van ondermeer het Empire State Building in New York worden op 1 en 2 december in de avonduren projecties getoond buiten op het EYE Filmmuseum in Amsterdam. De beelden laten zien hoe het aantal walvishaaien, zeeschildpadden, neushoorns, ijsberen en tijgers in hoog tempo afneemt en roepen op de documentaire Racing Extinction te bekijken. Deze wordt woensdag 2 december om 21.00 uur uitgezonden op Discovery Channel.

    Premiere Racing wereldwijd

    Racing Extinction gaat op 2 december in meer dan 220 landen in première. Onderdeel van de internationale campagne, begeleid met hastags #aardeop1 en #racingextinction, is Discovery’s Virtual Reality product dat ook tijdens de klimaattop in Parijs wordt vertoond. Het gaat hier om zes virtuele ervaringen waarbij men verschillende bedreigde diersoorten van dichtbij kan bekijken. Deze clips zijn online te bekijken bij DiscoveryVR.com.

    Geen reclame tijdens documentaire

    Arno Flapper, Channel manager Discovery Channel Benelux: "Racing Extinction is zo indrukwekkend, dat we er bewust voor hebben gekozen om de anderhalf uur durende documentaire zonder reclame uit te zenden. Deze bijzondere avond is tevens de start van onze Wildlife Month, waarin we aandacht vragen voor het behoud van de natuur. We tonen de hele maand december natuurprogramma’s, zodat de kijker weet waarvoor we vechten."
    Discovery ChannelWNFEye

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:51 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)