Disney+ actie Samsung leidt tot ergernis

De Disney+ actie van Samsung zorgt echter bij een deel van de kopers niet tot extra kijkgenot bij de gekochte televisie. Op sociale media zijn diverse meldingen te zien met klachten over de nieuwe actie. Dit varieert van het aanmelden bij Samsung voor de gratis kijkperiode tot het afsluiten van een abonnement op streamingdienst Disney+. Deelnemers aan deze actie dienen namelijk een account aan te maken. Na de gratis kijkperiode wordt dit account namelijk – als niet tijdig wordt opgezegd – omgezet naar een betaalde abonnementsvorm.
Betaling van het abonnement
En daar loopt menig koper van een nieuwe Samsungtelevisie tegen een onverwachte horde. Bij de betaalmogelijkheid kan namelijk alleen voor het betalen met een creditcard gekozen worden. Dit in tegenstelling tot het afsluiten van een regulier Disney+ abonnement waarbij ook iDeal als betaalmogelijkheid gekozen kan worden. Een koper van een Samsungtelevisie die onder deze actie valt en die geen creditcard heeft of die zijn creditcardgegevens niet voor deze doeleinden wil gebruiken, kan dus niet voor een bepaalde periode naar de films en series van Disney+ kijken. Kopers klagen dat bij aanschaf van de televisie niet duidelijk over de horde voor het activeren van de gratis kijkperiode is gecommuniceerd.