1. Nieuws

    John de Mol legt lat The Winner Is hoog

    De druk op mediatycoon John de Mol om zijn nieuwe talentenjachtshow The Winner Is te laten slagen, is groot. Nog groter dan bij de lancering van vorige tv-successen als Big Brother en The Voice of Holland.
    Jarco Kriek
    26 januari 2012
    comments 0
    John de Mol legt lat The Winner Is hoog
    Foto: ANP

    De druk op mediatycoon John de Mol om zijn nieuwe talentenjachtshow The Winner Is te laten slagen, is groot. Nog groter dan bij de lancering van vorige tv-successen als Big Brother en The Voice of Holland.

    De verwachtingen zijn hooggespannen. Dat werd vandaag en gisteren duidelijk toen John de Mol in landelijke media over het nieuwe programma naar buiten trad. Gisterenavond was hij op tv te gast bij Pauw en Witteman. Vanmiddag op Radio 1 bij het middagprogramma Lunch. En in het landelijke dagblad De Telegraaf staat ook een groot interview met de bedenker van The Winner Is.

    Duidelijk is dat John de Mol de lat voor zichzelf hoog legt. Met 700.000 kijkers voor de nieuwe talentenjachtshow is hij ontevreden. Hij wordt pas vrolijk als vrijdagmorgen bij de presentatie van de kijkcijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat er meer dan een miljoen mensen naar The Winner Is hebben gekeken. Een echte grijns gaat er pas komen als er meer dan 1,2 miljoen mensen keken.

    De druk is vooral groot omdat dit een van de programma's is die Talpa voor tv-zender SBS 6 maakt. Talpa is samen met Sanoma eigenaar van SBS Broadcasting waartoe tv-zender SBS 6 ook toebehoort. Nieuwe aansprekende programma’s als The Winner Is moeten de tv-zender weer uit het dal gaan trekken. Daar nemen de nieuwe eigenaren overigens ruim de tijd voor. Sanoma en Talpa denken hiervoor wellicht twee jaar nodig te hebben.

    De keus voor de donderdagavond voor The Winner Is lijkt overigens weloverwogen. In het verleden werden nieuwe programma’s vaak op donderdagavond gelanceerd. Ook uit het oogpunt van concurrentie lijkt de donderdagavond voor The Winner Is een logische stap. Op vrijdag zou het programma met The Voice Kids de strijd aan gaan, op zaterdagavond met Ik Hou van Holland. Het plaatsen van The Winner Is op zondagavond is ook moeilijk omdat juist de zondagavond bij SBS 6 goed bekeken wordt.

    Overigens is de concurrentie voor The Winner Is vanavond ook niet mals. RTL 4 programmeert de film Avatar tegenover het nieuwe SBS 6-programma. Op Nederland 1 is Wie Is De Mol? te zien dat ook wekelijks een miljoenenpubliek aan zich weet te binden. Morgenochtend is dan ook het openbaar maken van de kijkcijfers door SKO de vraag: And The Winner Is...

    SBS 6The Winner IsJohn de MolTalpaRTL 4Ik Hou van HollandThe Voice KidsAvatarNederland 1AVROWie Is De Mol?

    Reacties

  1. TV-TIP Tessa

    Tessa
    NPO 3 om 23:05 uur
    De remake van de Deense serie Rita deed het niet eens zo slecht met gemiddeld 900.000 kijkers. Toch werd de stekker er na het eerste seizoen uitgetrokken. 'Te weinig en te oud publiek' zei de omroep. Mocht je je na de cliffhanger bestolen voelen, dan staan de vier seizoenen van Rita gewoon op Netflix.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN ADRIFT + BOEK

      Tami en Richard zeilen over de Stille Oceaan. De klus die ze hebben aangenomen, lijkt op een perfecte vakantie. Totdat het noodlot toeslaat en ze terechtkomen in een orkaan. Deze avonturenfilm draait vanaf 5 juli in de bioscoop: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven, plus het boek waarop de film gebaseerd is.

    TV-TIP De prooi

    De prooi
    NPO 2 om 23:45 uur
    Rijkman Groenink is een briljante bankier, door sommigen in de financiële wereld gezien als wonderboy. In 2000 wordt Groenink de voorzitter van de Raad van Bestuur van de ABN AMRO, maar bezwijkt al snel aan zijn hooggestemde ambities en hoogmoed en sleept daarmee de bank in zijn val mee.