John de Mol zet bod op Telegraaf koste wat kost door
John de Mol geeft zijn overnamepogingen van de Telegraaf Media Groep niet op. Of hij uiteindelijk wint is twijfelachtig: een meerderheid van de aandelen verwerven zit er niet in.
1 june 2017
comments 0

Foto ANP
John de Mols Talpa zet het bod op TMG, het moederbedrijf van De Telegraaf, door. De Mol wil zijn media-imperium daarmee voltooien. Het bod dat 50 cent per aandeel hoger is dan dat van Mediahuis ligt ter goedkeuring bij de AFM. Het bestuur van TMG heeft tot nu toe altijd de voorkeur gegeven aan de Belgische overnamekandidaat, omdat die meer ervaring hebben met printmedia. Mocht John de Mol achter het net vissen, dan kan hij zoals de kaarten nu liggen ook geen meerderheidsaandeel verwerven. De Mol heeft nu dertig procent in bezit en kan daar maximaal nog tien procent bij krijgen.
John de MolTMGTelegraafTalpaOvernameMediahuis