Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Klachten over Odido blijven aanhouden

    Hoewel de provider ontkent dat gedurende de naamswijziging van T-Mobile naar Odido ook andere fundamentele wijzigingen zijn doorgevoerd, regent het klachten.
    Jarco Kriek
    19 januari 2024
    comments 7
    Klachten over Odido blijven aanhouden
    Foto Getty Images

    Bij het AVROTROS consumentenprogramma Radar zijn honderden klachten binnengekomen over Odido. Ook op sociale media en het eigen klant-helpt-klant communityforum van deze provider zijn tal van klachten over de dienstverlening te vinden. Dit varieert van een slechter bereik bij mobiele telefonie en internet tot het lang wachten voordat storingen bij het leveren van vaste diensten worden opgelost. In sommige gevallen zitten klanten zelfs tot 20 dagen zonder internet. Ondanks dat een vaste internetverbinding in de huidige tijd als belangrijke levensbehoefte beschouwd kan worden.

     

    Oorzaken

    Odido kan een tijdelijk slechter mobiel bereik van klanten nog enigszins verklaren. “Er is een combinatie van dingen gebeurd. Om te beginnen zijn we bezig om ons netwerk te vernieuwen. Dat houdt in dat antennes stuk voor stuk even worden uitgezet, vervangen en dan weer worden aangezet”, aldus Odido-woordvoerder Klaas Jan Lageschaar. Tijdens deze werkzaamheden kunnen klanten een slechtere mobiele verbinding in de betreffende regio ervaren. Met betrekking tot het oplossen van storingen en het activeren van nieuwe glasvezelaansluitingen lijkt een tekort aan personeel de belangrijkste reden. Niet alleen Odido maar ook andere glasvezelexploitanten als KPN en Delta Fiber hebben – wellicht in mindere mate – met dergelijke problemen te maken. Ook onder Ziggo-klanten zijn geluiden te horen dat er langer op een oplossing bij problemen gewacht moet worden. Dit geldt ook voor langere wachttijden bij contact met de klantenservice.

    Odidotvtelevisieinternetmobielvastklachtenklantenservice

    Reacties