Klachten over Odido blijven aanhouden

Bij het AVROTROS consumentenprogramma Radar zijn honderden klachten binnengekomen over Odido. Ook op sociale media en het eigen klant-helpt-klant communityforum van deze provider zijn tal van klachten over de dienstverlening te vinden. Dit varieert van een slechter bereik bij mobiele telefonie en internet tot het lang wachten voordat storingen bij het leveren van vaste diensten worden opgelost. In sommige gevallen zitten klanten zelfs tot 20 dagen zonder internet. Ondanks dat een vaste internetverbinding in de huidige tijd als belangrijke levensbehoefte beschouwd kan worden.
Oorzaken
Odido kan een tijdelijk slechter mobiel bereik van klanten nog enigszins verklaren. “Er is een combinatie van dingen gebeurd. Om te beginnen zijn we bezig om ons netwerk te vernieuwen. Dat houdt in dat antennes stuk voor stuk even worden uitgezet, vervangen en dan weer worden aangezet”, aldus Odido-woordvoerder Klaas Jan Lageschaar. Tijdens deze werkzaamheden kunnen klanten een slechtere mobiele verbinding in de betreffende regio ervaren. Met betrekking tot het oplossen van storingen en het activeren van nieuwe glasvezelaansluitingen lijkt een tekort aan personeel de belangrijkste reden. Niet alleen Odido maar ook andere glasvezelexploitanten als KPN en Delta Fiber hebben – wellicht in mindere mate – met dergelijke problemen te maken. Ook onder Ziggo-klanten zijn geluiden te horen dat er langer op een oplossing bij problemen gewacht moet worden. Dit geldt ook voor langere wachttijden bij contact met de klantenservice.