Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de 4K Ultra HD van A Clockwork Orange

      Al stampend, stelend, zingend, tapdansend en verkrachtend vermaakt Alex, een vandaal met een bolhoed, zich uitstekend, al is het op tragische wijze ten koste van anderen. Dit voor vier Oscars genomineerde, krachtig staaltje filmkunst verleidt, choqueert en is nog steeds aangrijpend.

    TV-TIP MasterChef Australië

    MasterChef Australië
    Net5 om 19:30 uur
    De deelnemers worden in deze aflevering getest op hun culinaire kennis en moeten veertien uitgestalde vleeswaren identificeren.

    TV-TIP Kopen zonder kijken

    Kopen zonder kijken
    RTL 4 om 20:30 uur
    Kort nadat Eva en Pascal elkaar leerden kennen, raakte zij zwanger en trok ze bij hem in. Maar zijn flatje is te klein voor een gezin.

    Interview

    • *

      Leonie ter Braak

      Cupido Ofzo

      Samen met Wendy van Dijk helpt Leonie ter Braak in Cupido ofzo mensen met een beperking de liefde van hun leven te vinden.
      Reacties0 reactie(s)