1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Coronel Racing

      2X SUPER RACEPRIJS MET KARTEN

      Fast & Furious: Hobbs & Shaw geeft een wending aan de franchise en neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Deze actiefilm is verkrijgbaar op 4K Ultra HD, (3D) Blu-ray en dvd. Totaal TV geeft twee keer een super raceprijs weg, met de dvd én voor twee personen een kart-arrangement bij Coronel Karting.

    TV-TIP Remy en Juliyat

    Remy en Juliyat
    NPO 3 om 17:55 uur
    De tragedie van William Shakespeare over een onmogelijke liefde wordt in een modern jasje gegoten met de jeugdserie Remy & Juliyat.

    TV-TIP Vroege vogels

    Vroege vogels
    NPO 2 om 19:35 uur
    Na vier jaar vreemde vogels spotten en in molshopen poeren, gaat Milouska zich de komende tijd richten op het schrijven van een boek.

    Interview

    • Joris Linssen Joris Kerstboom

      Joris Linssen

      Joris Kerstboom

      In aanloop naar het nieuwe seizoen Joris’ Kerstboom van Joris Linssen op 20 december zijn er vijf kortere uitzendingen.
      Reacties0 reactie(s)