1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • The Best of Decade Collection met Argo, American Sniper, Gravity, Joker en Mad Max

      Win The Best of Decade Collection dvd-box

      De periode van pepernoten, kerstkransjes en lekker wegkruipen op de bank is alweer bijna aangebroken en daarom heeft Warner Home Video een bijzondere The Best of Decade Collection uitgebracht. Argo, American Sniper, Gravity, Joker en Mad Max zijn enkele van de beste films van het afgelopen decennium en Totaal TV mag deze box vol topfilms drie keer weggeven.

    TV-TIP Fred van Leer: Alles uit de kast

    Fred van Leer: Alles uit de kast
    TLC om 20:30 uur
    De 25-jarige Mayla worstelt al jaren met haar gewicht. Ze koopt haar kleding ook altijd een maatje te groot. Fred van Leer helpt haar om zich lekker vrouwelijk te voelen.

    TV-TIP Kees van der Spek: Oplichters aangepakt

    Kees van der Spek: Oplichters aangepakt
    RTL 5 om 20:30 uur
    Thomas ontmoet een mooie vrouw op internet en gaat voor haar uit de kleren. De dame blijkt een man te zijn en eist geld. Kees zoekt deze afperser op.

    Interview

    • The Undoing Hugh Grant

      Hugh Grant

      The Undoing

      Hugh Grant werd groot als de ietwat onhandige goedzak in een rits aan romantische komedies. Inmiddels kiest de onlangs zestig geworden acteur andere rollen, zoals in drama-miniserie The Undoing.
      Reacties0 reactie(s)