1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Watchmen

      Win 5x Watchmen

      De wereld op zijn kop: superhelden en gemaskerde vigilantes worden niet langer als helden gezien. Ze zijn opgejaagd wild en worden vogelvrij verklaard. Watchmen wisselt sci-fi af met drama en kaart op een confronterende wijze actuele thema’s uit onze maatschappij aan. Totaal TV mag de dvd van deze superheldenserie vijf keer weggeven.

    TV-TIP NOS Bevrijdingsjournaal augustus 1945

    NOS Bevrijdingsjournaal augustus 1945
    NPO 1 om 20:25 uur
    Herman van der Zandt reist terug in de tijd naar het jaar 1945. De oorlog in Europa is voorbij, maar Japan weigert op te geven en Amerika zet de atoombom in.

    TV-TIP Hidalgo

    Hidalgo
    SBS9 om 20:30 uur
    In 1890 verdient Frank Hopkins de kost als koerier te paard. Hij wordt door Sheik Riyadh gevraagd mee te doen met een gevaarlijke paardenrace door de woestijn. Samen met zijn paard Hidalgo zet hij koers naar Saoedi Arabië.

    Interview

    • Carolina Lo Galbo 5 uur show

      Carolina Lo Galbo

      5 uur show

      De 5 uur show is nieuw leven ingeblazen. Carolina Lo Galbo en Brecht van Hulten brengen - week op, week af - dagelijks het persoonlijke verhaal achter het nieuws.
      Reacties0 reactie(s)