Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. TV-TIP Junior Songfestival Nationale Finale

    Junior Songfestival Nationale Finale
    NPO 3 om 19:21 uur
    Voordat half minder­jarig Europa begin december naar de Armeense hoofdstad Jerevan afreist voor de internationale finale, moeten HIGH5, Infinity, Luna en Mixed Up vanuit een stampend vol Rotterdams Ahoy eerst onderling uitvechten wie van hen de nationale titel verdient. De presentatie is in handen van ervaringsdeskundigen Stefania en Matheu.

    TV-TIP Wanted

    Wanted
    Veronica om 20:00 uur
    De 25-jarige Wes is een slome, ongeïnteresseerde kantoorklerk. Dat verandert als de gevaarlijke, sexy Fox hem rekruteert voor de Fraternity, een genootschap van moordenaars die in het geheim de orde handhaven. De vader van Wes, die kortgeleden is vermoord, was ook lid van het genootschap. Wes wil wraak nemen en besluit zijn talenten als vechter en moordenaar te ontwikkelen en te verfijnen. Hij wordt sterk, slim en fit onder leiding van Fox, Sloan en de andere trainers van de Fraternity. Langzaam komt hij erachter dat de leden van het genootschap gevaarlijker zijn dan hij dacht.

    Interview