Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    TV-TIP Heel Vlaanderen bakt - kids

    Heel Vlaanderen bakt - kids
    NPO 3 om 17:50 uur
    België heeft een eigen variant op Heel Holland Bakt en ze hebben ook een junior-editie, met een glansrol voor komiek Jeroom.

    TV-TIP Dwars door de Middellandse Zee

    Dwars door de Middellandse Zee
    NPO 2 om 19:45 uur
    Arnout, Phillip en Ruben zijn doorgedobberd richting de Griekse westkust, waar het gezelschap aanmeert op Kefalonia.

    Interview

    • *

      Tala Gouveia

      McDonald & Dodds

      Een nieuw Brits speurdersduo meldt zich op de plaats delict in de universiteitsstad Bath. Tala Gouveia is hoofdinspecteur Lauren McDonald.
      Reacties0 reactie(s)