Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. TV-TIP Waku Waku

    Waku Waku
    NPO 3 om 18:21 uur
    Jarenlang werd Waku Waku gepresenteerd door Rob Fruithof, de quizmaster die vorige maand op 71-jarige leeftijd overleed. De dieren- en natuurquiz keerde vorig jaar terug op tv, met dit keer Sosha Duysker aan het roer. In het tweede seizoen doen onder andere Bracha van ­Doesburgh, Roy Donders, Nicolette Kluijver en Steven Kazàn een poging om met hun flora- en faunakennis zoveel mogelijk aapjes bij elkaar te sprokkelen. De winnaar maakt kans op 1500 euro voor een goed doel.

    TV-TIP Ice Road Rescue

    Ice Road Rescue
    National Geographic om 19:35 uur
    Thord Paulsen heeft zich alvast warm ingepakt voor het zevende seizoen van Ice Road Rescue en dat is maar goed ook. Vanwege een koude winter vol zware stormen, regenbuien en dikke ladingen sneeuw krijgen de helden van de gladde weg het lastiger dan ooit. Thord en collega Bjørn hebben veel meegemaakt, maar in dit seizoen hebben ze de zwaarste klussen uit hun carrière. De mannen moeten daardoor nog meer op elkaar vertrouwen. In het noorden heeft Jo Roger het ook zwaar en heeft hij de hulp van Stig nodig, maar is deze beginneling klaar voor het echte werk?

    Interview

    • *

      Harm Edens

      Dit Was Het Nieuws

      Hij heeft de rol van voorleesmoeder in Dit Was Het Nieuws én is een van de breinen achter legendarische comedyseries als In de Vlaamsche Pot en Het Zonnetje in Huis. Ja, Harm Edens (62) weet wel wat van humor.
      Reacties0 reactie(s)