Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. TV-TIP Kees van der Spek: Oplichters Aangepakt

    Kees van der Spek: Oplichters Aangepakt
    RTL 5 om 20:30 uur
    Na de Mexicaanse avonturen van Kees in Wie is de Mol? gaat hij in Oplichters Aangepakt weer achter échte bandieten aan. Hij helpt Karola, een gehandicapte vrouw die via het internet voor 50.000 euro werd opgelicht. Kees spoort de daders op in Italië, maar daar zijn ze niet blij met de speurneus. Dit seizoen helpt Kees ook BN’ers die afgezet werden. Zo zien we o.a. Rob Geus voorbij­komen en B&B vol liefde-kandidaat Marian, die in Portugal met de dood werd bedreigd.

    TV-TIP Corsokoorts in Sint Jansklooster

    Corsokoorts in Sint Jansklooster
    SBS6 om 20:30 uur
    Het bloemencorso komt nu snel dichterbij en de verschillende teams werken koortsachtig om het feest tot een succes te maken. In het zicht van de finish duiken er tóch nog een paar grote problemen op. Extreme droogte en een verwoestende storm dreigen op het laatste moment roet in het eten te gooien. Daarnaast staat het privéleven van de teamleden niet stil, en lopen sommige kandidaten daarin óók tegen obstakels op.

    Interview