Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de dvd van Star Trek Picard

      Veertien jaar nadat de illustere kapitein Jean-Luc Picard met pensioen ging bij Starfleet, is Patrick Stewart terug om zijn werkzaamheden te hervatten. Na de vernietiging van de planeet Romulus gaat Picard op onderzoek uit om een reeks mysterieuze gebeurtenissen uit zijn verleden op te lossen. Totaal TV mag vijf keer de dvd van het eerste seizoen van deze sci-fi-serie weggeven.

    TV-TIP Ja, ik wil

    Ja, ik wil
    RTL 8 om 20:25 uur
    Roos is op zoek naar ware liefde. Maar steeds als ze begint te dromen van een huwelijk, wordt ze gedumpt.

    TV-TIP Fast & Furious 5

    Fast & Furious 5
    Veronica om 20:30 uur
    De vrienden komen samen in Rio de Janeiro. Daar moeten ze, om hun vrijheid terug te krijgen, nog één klus aannemen.

    Interview

    • *

      Harm Edens

      10 voor taal

      SBS6 steekt na twaalf jaar 10 voor Taal in een nieuwe jas. Met de nodige humor test Harm Edens zijn bekende kandidaten op hun kennis van de Nederlandse taal.
      Reacties0 reactie(s)