Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

    KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd bij de klantenservice.
    Jarco Kriek
    26 november 2019
    comments 8
    Ziggo KPN T-Mobile klantenservice
    Foto ANP

    Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

     

    T-Mobile en Ziggo

    Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter, maar blijft binnen de perken.

     

    KPN

    Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

     

    Klantenservice

    Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

    ProvidercheckZiggoVodafoneZiggoKPNT-MobileXS4AllDeltaCaiwayBudget Alles-in-1NLEklantenserviceonderzoektvtelevisieinternetabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Daniel Craig Collection

      Win de Daniel Craig Collection

      Daniel Craig kruipt dit jaar in No Time to Die voor de laatste keer in de huid van de geliefde geheime agent. De Daniel Craig Collection bundelt al zijn Bond-films tot dusver. Totaal TV mag deze boxset met Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall en Spectre drie keer weggeven.

    TV-TIP Oorlogswinter

    Oorlogswinter
    NPO 3 om 20:25 uur
    Tijdens de laatste, ijskoude winter van de Tweede Wereldoorlog moet de veertienjarige Michiel een Engelse soldaat helpen.

    TV-TIP Dater's Handbook

    Dater's Handbook
    RTL 8 om 20:30 uur
    Cassandra valt steeds op de verkeerde mannen en zoekt hulp bij relatie-expert Susie en haar zelfhulpboek.

    Interview

    • Winston Gerschtanowitz in Marble Mania

      Winston Gerschtanowitz

      Marble Mania

      In de familieshow Marble Mania strijden drie BN’ers in verschillende behendigheidsspellen en spectaculaire knikkerraces tegen elkaar. Presentator Winston Gerschtanowitz staat de knikkeraars bij. De races worden van commentaar voorzien door Jack van Gelder. We spraken Winston over deze nieuwe show.
      Reacties0 reactie(s)