Klantverlies Ziggo na fusie UPC

Het samengaan van Ziggo en UPC heeft het
fusiebedrijf Ziggo klanten gekost. Dat heeft Ziggo in een periodiek overleg
met belangenvereniging COAX gezegd.
Onder meer klachten over de dienstverlening
zijn de oorzaak dat klanten Ziggo de rug hebben toegekeerd. Ook heeft het
verdwijnen van de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment
in het voormalige UPC-gebied Ziggo klanten gekost. Hierdoor is de vreemde
situatie ontstaan dat een deel van de Ziggo-klanten – die diensten in het
voormalig Ziggo-verzorgingsgebied afnemen – deze zenders wel kunnen bekijken en
het andere deel niet. Voor alle Ziggo-klanten is het On Demand-aanbod van de
NBC Universal-zenders niet meer beschikbaar. Ziggo stelt tegen COAX dat de nadruk
bij de fusie tot dit moment bij techniek en interne reorganisatie heeft
gelegen.
Ziggo wil bestaande klanten met voordelen behouden
Om te voorkomen dat huidige klanten Ziggo ook
gaan verlaten, gaat het kabelbedrijf hen de komende tijd meer voordelen bieden.
Daarnaast heeft Ziggo de Win Back-campagne bedacht om nieuwe klanten aan zich te
binden. Ziggo laat COAX daarnaast weten dat het kabelbedrijf storingsproblemen
die zijn ontstaan door gebruik van in het voormalig Ziggo-verzorgingsgebied nog
nooit eerder gebruikte frequenties ziet als probleem dat bij de klanten zelf
ligt. De interferentiestoring wordt in veel gevallen veroorzaakt door slechte
huisbekabeling. Ziggo doet er wel alles aan om mee te helpen aan het verhelpen
van beeldstoring.