KPN begint op 11 november met exclusieve content

KPN begint een dag eerder dan Ziggo met het aanbieden van
exclusieve sportcontent. KPN-klanten met Interactieve TV kunnen vanaf woensdag
11 november naar deze content kijken.
De exclusieve content van KPN wordt via het video on
demand-platform aangeboden. Dat houdt in dat de kijker zelf kan bepalen op welk
tijdstip naar de aangeboden content gekeken kan worden. KPN heeft een
uitzendlicentie van het Commissariaat voor de Media gehad voor het aanbieden
van een lineair tv-kanaal onder de naam KPN Exclusives. Maar in eerste
instantie kiest KPN ervoor om de exclusieve content on demand te gaan
aanbieden.
KPN biedt meer dan alleen sport
KPN werkt bij het maken van exclusieve content samen met onder meer Amsterdam Dance Event (ADE), internetzender Vice, sportblad Helden en voetbalblad Voetbal International. KPN zegt dagelijks het aanbod van programma’s uit te breiden die exclusief door eigen klanten te zien zijn. Het telecombedrijf kondigde in juni aan dat het met exclusieve content klanten cadeautjes ging geven. Daarbij wordt de nadruk op het blij maken en behoud van bestaande klanten gelegd. KPN profiteert echter ook van het klantverlies bij Ziggo en zag dit jaar het aantal klanten met Interactieve TV met tienduizenden toenemen.
KPN blijft Ziggo voor
Door het beschikbaar stellen van exclusieve sportcontent aan
klanten blijft KPN concurrent Ziggo voor. Ziggo begint op 12 november met het
gratis aanbieden van het nieuwe sportkanaal Ziggo Sport aan alle klanten met
digitale tv. Ziggo biedt Ziggo Sport als lineair kanaal aan met de mogelijkheid
om alle programma’s tot zeven dagen terug nogmaals via de interactieve tv-dienst
Replay TV te bekijken. Ziggo Sport biedt de belangrijkste sportwedstrijden van
betaalzender Sport1 – vanaf 12 november Ziggo Sport Totaal – gratis voor
Ziggo-klanten aan.