Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN breidt basispakket uit met nieuwe sportzender W-Sport

    KPN breidt het basispakket van Interactieve TV en TV+ uit. Het telecombedrijf is de eerste Nederlandse provider die sportzender W-Sport aan klanten gaat leveren.
    Jarco Kriek
    18 augustus 2023
    comments 4
    KPN breidt basispakket uit met nieuwe sportzender W-Sport

    W-Sport is de allereerste zender met 24 uur per dag en zeven dagen per week vrouwensport. De sportzender maakt in Nederland zijn debuut bij KPN. KPN-abonnees met Interactieve TV of TV+ kunnen vanaf vandaag 18 augustus via voorkeuzekanaal 37 naar de nieuwe sportzender kijken. Het dagelijkse sportaanbod bestaat onder meer uit voetbal, motorsport, basketbal, volleybal en andere sporten. Alle sporten hebben één ding gemeen: het zijn vrouwen die deze beoefenen. Hierdoor wordt het sportaanbod in Nederland nog diverser.

     

    Uitbreiding

    KPN breidt met W-Sport het sportaanbod aan de vooravond van een nieuw sportseizoen verder uit. Bij de provider bestaat het sportaanbod al enige tijd uit onder meer kanalen van Eurosport, ESPN, Ziggo Sport Totaal en Viaplay. Op het moment dat de populariteit van vrouwensport stijgend is, gaat KPN als eerste provider in Nederland W-Sport aan alle klanten – uitgezonderd Digitenne – in het basispakket leveren.

     

    Breder aanbod

    “Als trotse sponsor van de KNVB, Oranje, de Oranje Leeuwinnen en hoofdsponsor het Eredivisie voetbal, draagt KPN sport een warm hart toe. Met de komst van W-Sport naar Nederland, ontstaat er een diverser aanbod van sportbeleving en dat juichen we bij KPN alleen maar toe”, zo onderbouwt VP Partnerships TV & Entertainment van KPN Jochem de Jong de komst van de nieuwe sportzender.

     

    Blij

    Ook bij W-Sport is de vlag uitgehangen. “We zijn verheugd om samen te werken met KPN. Het opnemen van de zender in hun basispakket sluit perfect aan bij onze strategie om topsport voor vrouwen toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek”, laat W-Sport CEO Kelly Butler weten.

     

    Niet onverwacht

    De komst van W-Sport bij KPN komt niet geheel uit de lucht vallen. Zo was eind vorig jaar het logo van W-Sport al als onderdeel van het sportaanbod op het mobiele platform van Interactieve TV zichtbaar. Ook op de internetpagina van W-Sport was het logo van KPN als enige Nederlandse provider zichtbaar. Enkele weken daarvoor was de van oorsprong Zuid-Afrikaanse sportzender al toegevoegd aan het zenderaanbod van Telenet, het Belgische stiefzusje van Ziggo. Telenet was de eerste Europese provider die W-Sport in het aanbod opnam.

    KPNInteractieve TVTV+zenderuitbreidingsportsportzendervrouwensportW-Sporttvtelevisiebasispakketabonnement

    Reacties