Meer Alles-in-1-klanten bij Ziggo
Ziggo mag dan wel klanten verliezen, de overgebleven klanten nemen wel meer diensten bij het kabelbedrijf af. Meer dan de helft van de klanten neemt een Alles-in-1-abonnement af.
25 januari 2014
comments 1

Ziggo mag dan wel klanten verliezen, de overgebleven klanten nemen wel meer diensten bij het kabelbedrijf af. Meer dan de helft van de klanten neemt een Alles-in-1-abonnement af.
De verkoop van Alles-in-1-pakketten – ook wel triple play genoemd – wordt voor aanbieders steeds belangrijker. Bij dit soort gecombineerde pakketten wordt naast tv ook telefonie en breedbandinternet geleverd. De komende jaren worden vooral breedbandinternetdiensten op de consumentenmarkt belangrijker. Dit omdat de Nederlander steeds vaker direct via het internet – ook wel Over The Top (OTT) genoemd – videocontent bekijkt. Het gaat hierbij vooral om online videodiensten als Netflix en Videoland Unlimited. Verder wordt ook steeds vaker van uitgesteld kijken-diensten gebruikgemaakt.
Meer internetabonnementen
Het aantal Ziggo-klanten dat een Alles-in-1-pakket afneemt, steeg tot 1,5 miljoen, dat overeenkomt met 56,2 procent van het totale aantal Ziggo-klanten. Daarnaast verkocht Ziggo ook nog eens vierhonderdduizend losse internetabonnementen. Omdat breedbandinternet onderdeel van Alles-in-1 is, komt het totale aantal internetabonnementen op 1,9 miljoen. Dat is op jaarbasis een stijging van 122.000. Mede hierdoor is de omzet en winst ondanks het klantverlies toch gegroeid.
ZiggoAlles-in-1triple playdigitaalanaloogtvtelevisieklantenkwartaalcijfersglasvezelReggefiberKPNconcurrentieQ3