Na betaaltelevisie ook betaalradio in Nederland

Na betaaltelevisie wordt
Nederland beetje bij beetje klaargestoomd voor betaalradio. De koers is al
ingezet, maar de Nederlander is nog niet gewend aan het betalen voor radio.
Dat is de mening van scheidend
538 Groep-directeur Jan-Willem Brüggenwirth die hij in het radioprogramma BNR
Mediazaken ventileerde. De Nederlander hoeft niet bang te zijn dat hij op korte
termijn voor het beluisteren van bijvoorbeeld digitale themakanalen moet
betalen. Daar gaat nog enige tijd overheen. Maar volgens Brüggenwirth is het
niet te voorkomen. Net als
bij tv wordt het aantal radiozenders groter en groeit de jaarlijkse
reclamebesteding niet of nauwelijks. Hierdoor zien ook radiozenders zich
genoodzaakt om in de toekomst naast reclameinkomsten ook inkomsten uit
abonnementen in het verdienmodel op te nemen.





