1. Nieuws

    Nieuwe sound, look en feel Eurosport

    Dinsdag 5 april steekt de Europese sportzender Eurosport zichzelf in een heel nieuw jasje. Aan de grondslag ligt een intensieve merkreview door de Eurosport Groep.
    Jarco Kriek
    31 maart 2011
    comments 0
    Nieuwe sound, look en feel Eurosport

    Dinsdag 5 april steekt de Europese sportzender Eurosport zichzelf in een heel nieuw jasje. Aan de grondslag ligt een intensieve merkreview door de Eurosport Groep. Eurosport gaat dit nieuw jasje voor alle uitzendplatformen gebruiken.

    Eurosport presenteerde vandaag haar nieuwe sound, look en feel. Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in print tegemoet met een nieuw grafisch en muzikaal gezicht en tevens ook een opgefriste versie van haar logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de consument hoor- en zichtbaar. Doel van de restyling - de meest ingrijpende in haar bestaan - was om een omgeving te creëren waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate - en marketinggerelateerde uitingen.

    Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen. Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en 18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.

    Eurosport ging voor audiogedeelte met het Amsterdamse bedrijf Massive Music in zee. Directeur Hans Brouwers is opgetogen: "Muziek speelt een steeds belangrijker rol bij het creëren van een, of het versterken van de, emotionele band tussen een merk en haar publiek. Bij de creatie van een nieuwe auditieve identiteit voor Eurosport zijn we, met succes overigens, op zoek gegaan naar een passende premium sound, herkenbaar en toch vernieuwend.”

    Laurent-Eric Le Lay, Chairman en CEO van de Eurosport Groep, over de nieuwe look and feel van de Europese sportzender: "De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. Het was dan ook tijd voor een nieuwe audiovisuele koers, die beter aansluit bij onze positie als Europa’s toonaangevende aanbieder van live sport. De emoties die bij de beleving van live sport horen, vormden vervolgens het uitgangspunt bij de ontwikkeling van onze nieuwe sound, look en feel.”

    Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux, vult aan: "We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. En we klinken als een klok. De focus op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de buis. De sport nóg dichterbij de fans.”


    EurosportEurosport HDEurosport Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP WK voetbal: Uruguay - Rusland of Saudi-Arabië - Egypte

    WK voetbal: Uruguay - Rusland of Saudi-Arabië - Egypte
    NPO 1 om 15:50 uur
    Twee schermen zijn nodig om de ontknoping van poule A in de gaten te houden. Tegelijk met de topper Uruguay - Rusland is Saoedi-Arabië - Egypte te zien. Luis Suárez maakte onsportief hands op het WK van 2010 en beet een Italiaan in de schouder in 2014. We zijn benieuwd waar de speler van Uruguay zijn tanden nu in zet.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN ADRIFT + BOEK

      Tami en Richard zeilen over de Stille Oceaan. De klus die ze hebben aangenomen, lijkt op een perfecte vakantie. Totdat het noodlot toeslaat en ze terechtkomen in een orkaan. Deze avonturenfilm draait vanaf 5 juli in de bioscoop: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven, plus het boek waarop de film gebaseerd is.

    TV-TIP Kon-Tiki

    Kon-Tiki
    RTL 7 om 20:30 uur
    Je moet aardig gestoord zijn om acht­duizend kilometer van Peru naar Polynesië te willen varen op een houten vlot. De gedreven etnograaf Thor Heyerdahl presteerde dat, met vijf anderen, in 1947. De mooie plaatjes op zee zouden niet misstaan in Life of Pi, maar de menselijke maat komt er karig van af.