Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NPO 3 meest online bekeken zender, totale kijktijd weer gedaald

    Uit de publicaties van Stichting Kijkonderzoek over 2018 blijkt dat NPO 3 de meest bekeken online zender was. Aan dit resultaat ligt het succes van De Luizenmoeder mede ten grondslag.
    Jan-Hein Visser
    23 januari 2019
    comments 0
    NPO 3 meest online bekeken zender, totale kijktijd weer gedaald
    Foto ANP

    Online tv-kijken nam in 2018 een vlucht: bijna zestig procent van de Nederlanders maakte hiervan gebruik. De top drie van kanalen bij uitgesteld kijken vormden na NPO 3 de zenders RTL 5 en RTL 8. Dat blijkt uit het jaarverslag van Stichting KijkOnderzoek (SKO). Alle cijfers en details zijn bij SKO (PDF) online te lezen. Ondanks de goede online scores werd in totaal in 2018 toch weer minder lang televisie gekeken dan gedurende het voorgaande jaar. De Nederlander keek in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie (2 uur en 53 minuten). Dit is 2,6 procent minder dan in 2017. De daling van de kijktijd is daarmee wel minder sterk. In 2017 bedroeg deze namelijk nog drie procent. Alle cijfers zijn hier (PDF) te vinden. In 2019 voert SKO flinke wijzigingen door. Dat geldt voor het niet meer meetellen van kijktijd op bepaalde randapparatuur, maar ook de verslaggeving van online kijkcijfers gaat grondig op de schop.

    SKOkijkcijferskijkonderzoekNPO 3LuizenmoederRTLSBSTalpaFoxOnline

    Reacties