‘Odido gaat klanten met klachten compensatie aanbieden’
Odido reageert met deze mededeling in het consumentenprogramma Kassa van BNNVARA. Sinds de naamswijziging van T-Mobile naar Odido loopt het aantal klachten over de geleverde diensten gestaag op. Het gaat onder meer om meldingen dat klanten telefonisch niet meer bereikbaar zijn. Odido geeft toe dat de naamswijziging wellicht eerder aan klanten gecommuniceerd had moeten worden. Het bedrijf werkte op de achtergrond in het geheim twee jaar aan de naamswijziging die het weekend voor de daadwerkelijke omzetting voor het eerst uitlekte.
Klantenservice
Om de klachtenstroom beter op te kunnen vangen, heeft Odido de capaciteit van de klantenservice verder uitgebreid. Hierdoor is de klantenservice bijvoorbeeld op zondag gedurende een langere periode bereikbaar. Ook hebben klantenservicemedewerkers alle ruimte gekregen om een financiële compensatie aan te bieden aan klanten bij wie de levering van diensten aantoonbaar enige tijd verstoord is geweest. Als de klachten na compensatie blijven bestaan, sluit Odido niet uit dat contracten ontbonden kunnen worden. Het bedrijf stelt nadrukkelijk klanten niet in een soort van wurgcontract te willen houden als diensten niet ongestoord geleverd kunnen worden.