1. Nieuws

    Philips Smart TV-bezitters krijgen ongevraagd reclame in beeld

    TP Vision gaat op door haar gefabriceerde internettelevisies, ook wel Smart TV’s genoemd, meer reclames aanbieden. TP Vision verkoopt televisies onder de merknaam Philips.
    Gijsbert de Fokkert
    25 januari 2017
    comments 7
    Philips Smart TV-bezitters krijgen ongevraagd reclame in beeld

    Alle modellen internettelevisies van de laatste jaren krijgen een update waardoor ze geschikt zijn voor het in beeld brengen van reclame. TP Vision gaat reclames aanbieden in het menu van de televisie. Ook bij het openen van een app wordt de gebruiker ongevraagd en ongewild op reclame getrakteerd. De op Philips-televisies zichtbare reclame kan per land en tijdstip verschillen. De NOS meldt dat dit nog maar de eerste stap is in het stappenplan van TP Vision. De volgende stap is het personaliseren van de reclames naar aanleiding van het kijkgedrag.

     

    Privacy klanten

    De fabrikant zegt veel over het kijkgedrag van gebruikers van door hen gefabriceerde internettelevisies te weten. Zo houdt de televisie bij naar welke zender gekeken wordt en van welke apps gebruik wordt gemaakt. Het nieuwe reclamesysteem wordt op dit moment getest op modellen uit 2013 die hiervoor een update hebben gehad. TP Vision gaat in de komende tijd stapsgewijs modellen vanaf 2014 tot aan de huidige modellijn van de reclame-update voorzien. Hieruit kan worden geconcludeerd dat ondersteuning van internettelevisies gemaakt voor 2013 wordt geminimaliseerd. Het bedrijf dat voor TP Vision de reclametoevoeging technisch mogelijk maakt, zegt dat andere fabrikanten van Smart TV’s ook plannen hebben om reclame op televisies te gaan aanbieden.

    PhilipsTP VisionSmart TVinternettelevisiereclamepersonaliseren

    Reacties

  1. TV-TIP Oceans

    Oceans
    RTL 4 om 07:00 uur
    Natuurliefhebbers likken hun vingers af bij deze fantastische documentaire. De makers verdwijnen letterlijk onder het wateroppervlak en laten een onbeschrijflijke schoonheid, mar ook een afschuwelijk toekomstbeeld zien, indien er niet snel iets wordt gedaan aan overbevissing, verontreiniging en andere ellende. Blij wordt je niet van deze confronterende film, die met een enkel beeld laat voelen wat Al Gore met een hele film probeerde uit te leggen. Moeder Natuur is wreed, maar de mens nog veel meer.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Zapp Awards 2019

    Zapp Awards 2019
    NPO 3 om 19:25 uur
    Zapplive-gezichten Klaas van Kruistum en Saskia Weerstand reiken live vanuit de vorstin in Hilversum voor het vierde jaar de Zapp Awards uit. Welke jeugdprogramma's, YouTubers, artiesten en presentatoren vallen er dit jaar in de prijzen en gaan met zo'n felbegeerde Award naar huis? En misschien nog wel belangrijker: wie wint dit jaar de Veer-in-je-reet Award?

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)