Problemen opgenomen programma’s KPN Interactieve TV
Dat opname in de zogenaamde cloud niet alleen voordelen, maar ook enkele nadelen heeft, ervaren klanten van KPN Interactieve TV op dit moment.
Jarco Kriek
15 januari 2014
Foto: ANP
Dat opname in de zogenaamde cloud niet alleen voordelen, maar
ook enkele nadelen heeft, ervaren klanten van KPN Interactieve TV op dit
moment.
Een groot deel van de KPN-klanten dat de tv-dienst
Interactieve TV gebruikt, neemt hun tv-programma’s niet meer op de harde
schijf van de tv-decoder, maar op het netwerk van KPN op. Door een hardnekkige
storing die KPN de afgelopen dagen heeft getroffen, zijn opnames die tussen 10
januari 23.45 uur en 13 januari 14.00 uur zijn opgenomen door een deel van de klanten niet
meer terug te kijken. Het gaat hierbij om klanten die bij het terugkijken van
opgenomen programma’s binnen deze periode een zwart beeld op het
televisiescherm zien of de melding foutcode 2035 in beeld krijgen. De opnames
binnen deze periode zijn niet meer te herstellen en moeten als verloren worden
beschouwd.
Handmatig tv-decoder herstellen
KPN-klanten moeten daarnaast hun decoder voor Interactieve
TV handmatig herstellen om andere programma’s die voor 10 januari en na 13
januari zijn opgenomen terug te kunnen kijken. KPN heeft via haar eigen
internetforum de juiste handelswijze hiervoor bekendgemaakt. "Het is van belang
om alle opnames die gemaakt zijn tussen 10 januari 23.45 uur en 13 januari
14.00 uur te verwijderen. Op het moment dat je een opname van deze periode hebt
bekeken en een zwart scherm of een foutcode 2035 hebt gekregen, zal je je
overige opnames pas kunnen bekijken wanneer je de opnames uit bovengenoemde
periode hebt verwijderd. Ook dien je de tv-ontvanger terug te zetten naar de
fabrieksinstellingen en de software te verwijderen, hierna werken de oudere en
nieuwe opnames weer", schrijft KPN Webcare op
het forum.
KPNInteractieve TVvideo on demanduitgesteld kijkenstoringbeeldkwaliteitopnamecloudopnemen pakketfoutcode 2035zwart beeld