1. Nieuws

    RTL 4 verandert logo en huisstijl

    RTL Nederland verandert de vormgeving van familiezender RTL 4 met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Oranje blijft ook in de nieuwe vormgeving de belangrijkste kleur.
    Jarco Kriek
    20 augustus 2013
    comments 0
    RTL 4 verandert logo en huisstijl

    RTL Nederland verandert de vormgeving van familiezender RTL 4 met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Oranje blijft ook in de nieuwe vormgeving van de tv-zender de belangrijkste kleur.

    De nieuwe vormgeving is in samenwerking met RTL 4 ontwikkeld door het bedrijf Findesign. Erland Galjaard – programmadirecteur RTL Nederland – over de nieuwe vormgeving die voor het eerst op 25 augustus te zien is: "We kijken vooruit. We gaan met het logo en de huisstijl verder in de ingeslagen richting, met behoud van de eigen identiteit en de eigen kleur, oranje. Daarbij lenen de nieuwe bewegende elementen zich voor ludieke samenwerkingen met externe partijen. En waar ik ook heel blij mee ben is dat de RTL 4-gezichten een prominentere plaats in onze zendervormgeving gaan krijgen."

    RTL 4RTL4RTL Nederlandvormgevinglogohuisstijlfamiliezender

    Reacties

  1. TV-TIP Wetenschap om op te vreten

    Wetenschap om op te vreten
    NPO 2 om 17:25 uur
    Moedermelk, rijst en zuurdesembrood. Een baby heeft voor minder z'n neus opgehaald. Wat zit er nou in die huisgemaakte melk? Waarom zijn ze in de Filipijnen dol op rijst? Is dat zuurdesem brood echt zo gezond? Voor jou vragen, voor James Wong een weet.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Long Season

    The Long Season
    NPO 2 om 20:25 uur
    Nee, deze documentaire gaat niet over afgelopen zomer. Hij gaat over de tentenkampen in Libanon, waar zo'n 1,2 miljoen Syriërs wachten tot de oorlog in hun mooie land een keer voorbij is. The Long Season won onder andere een Beeld en Geluid IDFA Award.