1. Nieuws

    RTL vult lineaire tv met online content aan

    Met de komst van een eigen Multi Channel Network (MCN) wil RTL Nederland lineaire tv versterken door het content met online kijkmogelijkheden aan te vullen.
    Jarco Kriek
    11 november 2014
    comments 0
    RTL vult lineaire tv met online content aan
    Foto: ANP

    Met de komst van een eigen Multi Channel Network (MCN) wil RTL Nederland lineaire tv versterken door het content met online kijkmogelijkheden aan te vullen.

    Het doel van een eigen MCN is het bouwen van duurzaam bereik en fanbases. RTL heeft experts aangesteld met jarenlange ervaring bij YouTube en grote MCN’s, zoals Spinninrec en zet ook zijn eigen expertise in op het gebied van online video technologie, marketing en sales. Het eerste partnership - voor een looptijd van twee jaar - is al getekend. Het Nederlandse muziek interviewplatform Toazted en de MCN van RTL gaan vanaf nu samen aan de slag.

    RTL investeert in digitaal platform

    Arno Otto, Managing Director RTL Digital Media: "We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in nieuwe en bestaande digitale platforms. Een eigen MCN is een logische stap als je de belangstelling in non-lineair kijken ziet groeien. We nemen een voorsprong op de toekomst en dat onderstreept eens te meer dat RTL definitief is uitgegroeid tot een allround multimedia- en entertainmentbedrijf." RTL heeft Erik Kepper als manager MCN aangesteld. "We willen de groeiende groep mensen die niet alleen meer lineair tv kijkt voorzien van de meest fantastische content. En op een manier die aansluit bij de behoeften van die nieuwe kijker. Dus relevante content op elk willekeurig moment en elk beschikbaar scherm", aldus Kepper.

    RTL NederlandRTL DigitalMulti Channel NetworkMCMonlinevideo on demandlineaircontentYouTube

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 02:51 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)