1. Nieuws

    RTL XL steeds vaker gebruikt

    Het uitgesteld kijken-platform RTL XL van mediabedrijf RTL Nederland wordt steeds vaker gebruikt. In november kwam het aantal videoviews zelfs boven de vijftig miljoen uit.
    Jarco Kriek
    10 december 2014
    comments 9
    RTL XL steeds vaker gebruikt

    Het uitgesteld kijken-platform RTL XL van mediabedrijf RTL Nederland wordt steeds vaker gebruikt. In november kwam het aantal videoviews zelfs boven de vijftig miljoen uit. Daarmee is het voor RTL XL de beste maand ooit.


    Er is ook een veranderend kijkgedrag waarneembaar. Kwam men in het verleden vooral bij RTL XL langs om korte fragmenten te bekijken, is dat nu anders. Door vernieuwing van het RTL XL-platform komt de kijker steeds vaker langs voor het bekijken van eerder uitgezonden programma’s. Ook het vooruitkijken van afleveringen van series wint aan populariteit. Naast RTL XL ziet RTL Nederland ook een stijging in het bereik van de eigen YouTube-themakanalen. Het aantal views via YouTube verdubbelde tot 36,9 miljoen in vergelijking met een jaar geleden. RTL Nederland exploiteert via YouTube vijf themakanalen: RTL Reality, RTL Talent, RTL Entertainment, RTL Travel en RTL Auto.

    RTL XLRTLXLRTL NederlandRTL DigitalRTL Digitaaluitgesteld kijkenonbeperkt kijkenOver The TopOTTYouTubeYou TubeRTL RealityRTL TalentRTL EntertainmentRTL TravelRTL Auto

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.