1. Nieuws

    RTL ziet digitaal bereik flink groeien

    RTL Nederland heeft in 2013 haar digitaal bereik flink zien groeien. Er werden 19 procent meer video’s via de digitale platformen van het mediabedrijf bekeken.
    Jarco Kriek
    10 januari 2014
    comments 0
    RTL ziet digitaal bereik flink groeien
    RTL Nederland heeft in 2013 haar digitaal bereik flink zien groeien. Er werden 19 procent meer video’s via de digitale platformen van het mediabedrijf bekeken.

    In totaal werden er in 2013 via de digitale wegen van RTL Nederland 549 miljoen video’s bekeken. Wanneer men daarbij ook het bekijken van RTL-content via onder meer YouTube en Videostrip optelt, komt dit aantal hoger – namelijk op 642 miljoen – uit. Door de groei van het aantal bekeken video’s zijn de internetpagina’s van RTL Nederland ook beter bekeken. Gemiddeld werden de RTL-internetpagina’s ruim 106 miljoen keer per maand bezocht. Er was ook een stijging van het aantal gedownloade RTL-apps voor tablet en smartphone zichtbaar. In 2013 werden deze apps meer dan zeven miljoen keer gedownload.

    Goede Tijden en Voetbal International scoren

    Via het uitgesteld kijken-platform RTL XL werden de afleveringen van de dagelijkse soap Goede tijden, slechte tijden het meest bekeken. De internetsite van deze soap is tevens met gemiddeld 2,2 miljoen bezoeken per maand binnen de RTL Nederland-familie het populairst. RTL Nieuws volgt op de tweede plaats. Het RTL 7-voetbaldiscussieprogramma Voetbal International maakt de kijktop 3 compleet.
    RTL NederlandRTL DigitaalRTL XLRTLXLGoede Tijden Slechte TijdenRTL NieuwsVoetbal Internationaluitgesteld kijkenvideo on demandinternettelevisietabletsmartphoneVideoland Unlimitedall you can watchNetflix

    Reacties

  1. TV-TIP Reizen Waes

    Reizen Waes
    NPO 3 om 20:25 uur
    Tijdens Tom Waes' jeugd stond Noord-Ierland synoniem voor geweld en bomaanslagen. Inmiddels is het al twintig jaar vrede en knettert het nog slechts één dag per jaar. Op 12 juli worden de Oranjemarsen gehouden, en Tom Waes is erbij.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Cloverfield

    Cloverfield
    RTL 7 om 20:30 uur
    Dit is bij uitstek een film die je met zo min mogelijk voorkennis over je heen moet laten komen. Om het raadsel rond de film zoveel mogelijk intact te laten, zullen we dan ook niet meer onthullen dan dat hij draait om een vreemde ramp in New York. Het resultaat is eenvoudig, briljant, en een daverende adrenalinetrip.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)