1. Nieuws

    Sanoma tamelijk pessimistisch over Nederlandse markt

    Sanoma is tamelijk pessimistisch over de resultaten op de Nederlandse markt bij zowel de televisietak als de tijdschriftentak. De verwachtingen voor dit kwartaal liggen dan ook laag.
    Jan-Hein Visser
    29 oktober 2014
    comments 2
    Sanoma tamelijk pessimistisch over Nederlandse markt
    Foto: ANP
    Sanoma is tamelijk pessimistisch over de resultaten op de Nederlandse markt bij zowel de televisietak als de tijdschriftentak. De verwachtingen voor het lopende kwartaal liggen dan ook laag.

    De Finse uitgever heeft in Nederland door investeringen, oplopende kosten voor tv-programma's, maar bovenal lagere resultaten in de tijdschriftenmarkt minder operationele winst geboekt dan vorig jaar. Sanoma blijft naar aanleiding van de financiële resultaten over het derde kwartaal tamelijk pessimistisch voor het laatste kwartaal.

    Tijdschriftensector in zwaar weer

    De omzet van de Nederlandse tijdschriftentak van Sanoma (ondermeer Libelle en Donald Duck, maar ook Totaal TV en de Veronica Gids) bedroeg 146,6 miljoen euro, tegen 160 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het operationeel resultaat exclusief eenmalige kosten kwam uit op 10,8 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 21,7 miljoen euro. Het aantal werknemers in Nederland werd daarom recent al met 8,9 procent teruggeschroefd.

    Sanoma pessimistisch over tv-tak

    Sanoma richt zich steeds meer op digitale activiteiten en hoopt in 2016 dankzij de nieuwe strategie weer meer en structureel winst te gaan maken. Voor wat betreft het lopende kwartaal is Sanoma ook weinig optimistisch over de Nederlandse televisietak. SBS-directeur Remko van Westerloo was recent weliswaar zeer optimistisch over de kijkcijfers, maar Sanoma ziet vooral een advertentiemarkt die het in Nederland nogal zwaar heeft.
    SanomabedrijfsresultaatSBSVeronicaadvertentiemarktLibelleVeronica

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)