1. Nieuws

    Sony Pictures start nieuw themakanaal in Europa

    Sony Pictures start onder de naam Animax een nieuw themakanaal in Europa. Na de lancering voor de Duitse markt is binnenkort de Spaanse markt aan de beurt.
    Jarco Kriek
    13 juli 2007
    comments 0
    Sony Pictures start nieuw themakanaal in Europa

    Sony Pictures start onder de naam Animax een nieuw themakanaal in Europa. Na de lancering voor de Duitse markt is binnenkort de Spaanse markt aan de beurt.

    Met de komst van Animax wil Sony haar belang op de Spaanse televisiemarkt vergroten. Daar is men op dit moment al actief met de betaalzender AXN en de gratis televisiezenders SET en VEO. AXN werd echter onlangs ingehaald door FOX, en is niet langer meer de best bekeken themazender van Spanje.

    Animax richt zich volgens Sony Pictures op de doelgroep tussen 14 en 29 jaar. Het kanaal zendt hoofdzakelijk actie, avontuur en science fiction programma’s uit.

    Na de lancering van Animax op de Spaanse markt zal Sony Pictures Television International spoedig het kanaal in Engeland en Italië lanceren. De kans dat kanaal in op korte termijn het Nederland via digitale televisie beschikbaar komt is overigens klein.

    SonyAnimax

    Reacties

  1. TV-TIP Wetenschap om op te vreten

    Wetenschap om op te vreten
    NPO 2 om 17:25 uur
    Moedermelk, rijst en zuurdesembrood. Een baby heeft voor minder z'n neus opgehaald. Wat zit er nou in die huisgemaakte melk? Waarom zijn ze in de Filipijnen dol op rijst? Is dat zuurdesem brood echt zo gezond? Voor jou vragen, voor James Wong een weet.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Long Season

    The Long Season
    NPO 2 om 20:25 uur
    Nee, deze documentaire gaat niet over afgelopen zomer. Hij gaat over de tentenkampen in Libanon, waar zo'n 1,2 miljoen Syriërs wachten tot de oorlog in hun mooie land een keer voorbij is. The Long Season won onder andere een Beeld en Geluid IDFA Award.