1. Nieuws

    The Choice wil meeliften op succes The Voice

    In Amerika is er een nieuw tv-programma in aantocht: The Choice. Televisiezender FOX lijkt mee te willen liften met het grote succes van The Voice dat bij NBC wordt uitgezonden.
    Jarco Kriek
    6 mei 2012
    comments 0
    The Choice wil meeliften op succes The Voice

    In Amerika is er een nieuw tv-programma in aantocht: The Choice. Televisiezender FOX lijkt mee te willen liften met het grote succes van talentenjachtshow The Voice dat bij concurrent NBC wordt uitgezonden.

    The Choice is echter geen talentenjachtshow maar een datingshow. Het maakt echter wel gebruik van een belangrijke en succesvol onderdeel van The Voice, namelijk vier draaiende stoelen. In reclameblokken van de talentenjachtshow American Idol dat op FOX wordt uitgezonden maakte de tv-zender veel reclame voor The Voice. The Choice wordt echter niet door John de Mol en zijn bedrijf Talpa geproduceerd. De Mol is de bedenker van The Voice.

    Harde concurrentie

    De concurrentiestrijd tussen Amerikaanse tv-zenders wordt steeds harder. Dat blijkt wel uit uitlatingen van FOX over The Choice. "The Choice is een logische titel, omdat je een keuze moet maken. Ik realiseer me nu pas dat het rijmt”, aldus FOX-baas Mike Darnell in Amerikaanse media. In het promospotje voor The Choice wordt ook de link met The Voice gelegd: "Vier sterren, blinde auditie, draaiende stoelen maar het is niet wat je denkt.”

    Mannen op zoek naar liefde

    In The Choice staan vier mannelijk beroemdheden centraal die naar een geschikte liefdespartner op zoek zijn. Ook in The Choice zijn er blinde audities, deelnemende vrouwen moet zichzelf aanprijzen. De vier kandidaten van The Choice een keuze maken door de stoel om te draaien. Net als bij The Voice mag de vrouwelijke deelnemer zelf de kandidaat kiezen wanneer meer kandidaten besloten hebben de stoel om te draaien.

    Gat in de markt van datingshows

    Mike Darnell zegt al tijden op zoek te zijn naar een nieuwe datingshow en denkt die in The Choice gevonden te hebben. "Er ligt een groot gat in de wereld van datingshows. Er is geen nieuwe televisiehit geweest sinds The Bachelor. Ik wil graag een blind date show, zonder een muur of blinddoeken te gebruiken. De draaiende stoelen leken een goede oplossing.”

    Amerikaanse media kritisch

    In Amerika lijkt de media de datingkopie van The Voice en het kopieergedrag van FOX net even iets te ver vinden gaan. New York Times spreekt over een traditie die FOX en haar tv-baas Mike Darnell hebben opgebouwd om het succes van andere tv-netwerken te kopiëren. 

    The ChoiceThe VoiceTalpaJohn de MolRTL 4NBCFOXAmerikadatingshow

    Reacties

  1. TV-TIP World's Most Extraordinary Home

    World's Most Extraordinary Home
    Een om 18:15 uur
    De bekroonde architect Piers Taylor reist met actrice en huizenliefhebber Caroline Quentin de wereld over om bijzondere huizen op extreme locaties te bezichtigen. In Bombay bezoeken de twee een huis dat wordt omschreven als 'vanille-ijs met chocoladesaus'. Nu hopen dat het niet smelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Terug naar de kust

    Terug naar de kust
    NPO 3 om 20:25 uur
    In haar eerste ‘zware’ rol doet Linda de Mol het prima als de aan een jeugdtrauma lijdende vrouw, die na een abortus dreigbrieven krijgt. Een beetje thrillerkijker weet na drie kwartier hoe de vork in de steel zit, en dat maakt het uitkijken van deze goed geacteerde Saskia Noort-verfilming wat minder.