Thuiswerker in problemen: Ziggo zet internet overdag uit
Het is opvallend dat Ziggo in de ochtenduren dergelijke werkzaamheden uitvoert, die tot een totale uitval van de diensten tv, internet en bellen leiden. Netwerkeigenaren zoals Ziggo en KPN voeren dergelijke ingrijpende werkzaamheden meestal in de nachtelijke uren uit om de overlast voor klanten tot een minimum te beperken.
Oud-Voorburg
Ziggo wijkt echter in Oud-Voorburg van de standaardsituatie af. Ziggo-klanten kunnen op 10 maart tussen 10.00 en 13.00 uur geen gebruik van de door het kabelbedrijf geleverde vaste diensten maken. Opvallend is dat Ziggo in de mail aan de betreffende klanten stelt dat het netwerk het belangrijkst blijft en dat klanten meer thuis zijn en thuiswerken het nieuwe normaal is. Bij de werkzaamheden moet volgens het kabelbedrijf de stroom van de wijkkast om veilig te kunnen werken. Hierdoor kunnen klanten geen tv kijken, internetten of bellen. Ziggo zegt de werkzaamheden te moeten uitvoeren om het netwerk uit te breiden en stabiel te houden.