1. Nieuws

    UPC start met eigen entertainment programma

    Mediabedrijf UPC gaat als eerste televisieaanbieder in Nederland starten met een wekelijks entertainmentprogramma. Kanaal 12 is vanaf 2 april te zien.
    Jarco Kriek
    31 maart 2010
    comments 0
    UPC start met eigen entertainment programma

    Mediabedrijf UPC gaat als eerste televisieaanbieder in Nederland starten met een wekelijks entertainmentprogramma. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt. Kanaal 12, zoals dit gaat heten, is vanaf 2 april te zien via het digitale voorkeuzekanaal 12.

    Op dit voorkeuzekanaal is al langer informatie over het Video on Demand platform van UPC te bekijken. Het programma Kanaal 12 biedt eveneens informatie en kijktips met betrekking tot UPC on Demand. Het mediabedrijf zegt dat uit eigen onderzoek is gebleken dat veel van haar klanten nog de veelzijdigheid en de hoeveelheid Video on Demand aanbod bij de televisieaanbieder moeten ontdekken. In het programma Kanaal 12 is dan ook veel nieuws en informatie over nieuwe films en programma’s te zien.

    Kanaal 12 wordt gepresenteerd door Kee Huidekoper en Oren Schrijver. Kee is winnares van de wedstrijd ‘Ik wil in GTST’ en speelde 13 weken lang de rol van Vera Es. Daarnaast presenteerde zij ruim honderd afleveringen van ‘Trick & Treat’, het candid camera-programma van Veronica. Oren Schrijver speelde diverse rollen in theaterstukken en musicals zoals Les Misérables, Saturday Night Fever en Mamma Mia. Daarnaast was hij een tijd lang te zien als presentator van het programma Entertainment Live en het kookprogramma Patat, Pom of Pasta.

    Het entertainmentprogramma Kanaal 12 is 24 uur per dag bij UPC te zien. Elke aflevering duurt 20 minuten en wekelijks wordt er een nieuwe aflevering gemaakt. Het programma wordt geproduceerd door het bedrijf CCCP in samenwerking met Chellomedia. In het programma zijn interviews met de sterren te zien, maar ook fragmenten van concerten, documentaires en populaire series. Daarnaast is er natuurlijk uitgebreid aandacht voor de nieuwste films, geven de presentatoren kijktips voor kinderen en kunnen kijkers van Kanaal 12 meedoen met prijsvragen. Kanaal 12 is interactief; door de aanwijzingen op het scherm te volgen, kan de kijker met één druk op de knop van zijn UPC-afstandsbediening naar de besproken categorie (films, series, Programma Gemist) gaan. De kijker kan zo dus nog makkelijker en sneller bij het onderwerp van zijn of haar keuze komen. Elke week wordt een nieuwe aflevering van het entertainmentprogramma gemaakt, die dagelijks op elk heel en half uur te zien is.

    Ondanks dat uit eigen klantenonderzoek is gebleken dat nog veel mensen de Video on Demand weg gewezen moet worden is On Demand op zich al een veel gebruikte mogelijkheid. Vorig jaar bekeken UPC-klanten ruim 47,5 miljoen keer een film, aflevering of programma via UPC On Demand. Dat is ruim 45% meer dan in 2008. Ook  groeide het aantal digitale televisieklanten dat gebruikmaakte van de mogelijkheid om programma’s op te vragen in vergelijking met 2008 met 40%. Pim Hofmeester, Market Manager UPC On Demand: “Uit eigen onderzoek blijkt dat veel klanten nog niet de volle breedte van ons On Demand-aanbod hebben ontdekt. Consumenten missen soms net even die TV- of filmkenner die hen uitlegt wat voor interessante nieuwe films en programma’s er deze week weer bij zijn gekomen. De twee presentatoren van Kanaal 12 maken onze klanten wegwijs door het uitgebreide aanbod.”



    UPCVideo on DemandCCCPKanaal 12Chellomedia

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 14:05 uur
    Heel veel mensen denken dat Sky opnieuw de Tour gaat winnen. Wij denken dat ook, maar met een andere renner dan iedereen verwacht... Geraint Thomas uit Wales wacht al een paar jaar in de coulissen om in de Tour toe te slaan en wij verwachten dat het dit jaar gaat gebeuren.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Mijn zaak is de beste

    Mijn zaak is de beste
    RTL 4 om 20:34 uur
    Goed format hoor: drie ondernemers uit een bepaalde branche gaan bij elkaar op bezoek om te beoordelen wie de beste is. Eerst aan de beurt zijn de hondentrimsalons. De beste oké, maar wie gaat er met de felbegeerde poedelprijs vandoor?