Database error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 's Bruiloft, %' OR CONCAT(nieuws_keywords, ', ') LIKE '%RTL 5, %' OR CONCAT(nie' at line 1Veel kijkers voor Pim Fortuyn en Barbie's Bruiloft | Totaal TV
  1. Nieuws

    Veel kijkers voor Pim Fortuyn en Barbie's Bruiloft

    Veel tv-programma’s keken terug op de gemeenteraadsverkiezingen van 2002. Toen won Pim Fortuyn namelijk met zijn partij deze verkiezing in Rotterdam. Ook werd de realitysoap rond de bruiloft van Barbie uit Oh Oh Cherso uitgezonden.
    Jarco Kriek
    7 maart 2012
    comments 0
    Veel kijkers voor Pim Fortuyn en Barbie's Bruiloft
    Foto: ANP

    Veel tv-programma’s keken terug op de gemeenteraadsverkiezingen van 2002. Toen won Pim Fortuyn namelijk met zijn partij deze verkiezing in Rotterdam. Ook werd de eerste aflevering van de realitysoap rond de bruiloft van Barbie uit Oh Oh Cherso uitgezonden.

    Het nationaal tv-debat dat na de gemeenteraadsverkiezingen van 6 maart 2002 werd uitgezonden, was opmerkelijk en leidde de val van toenmalig PvdA-leider Ad Melkert in. Het vond precies twee maanden voor de moord van Pim Fortuyn plaats. De NOS zond op één van haar digitale themakanalen dit debat in herhaling uit.

    Pauw en Witteman

    De AVRO zond de documentaire De dag dat Pim Fortuyn won uit. Naar deze op Nederland 2 uitgezonden documentaire keken 733.000 Nederlanders. Dat is uitzonderlijk hoog voor een documentaire op deze tv-zender. Meer kijkers had de talkshow Pauw en Witteman later op de avond op Nederland 1. De gehele aflevering was aan Pim Fortuyn gewijd. Samen met vijf gasten blikte Jeroen Pauw en Paul Witteman terug om de overwinning van Fortuyn in Rotterdam. Naar dit programma keken ruim 1,4 miljoen mensen.


    Barbie

    De programma-catfight tussen Samantha de Jong – Barbie uit de tv-serie Oh Oh Cherso – en Gigi Ravelli werd met grote overmacht door de Scheveningse Barbie gewonnen. Naar de realitysoap Barbie’s Bruiloft op RTL 5 keken tijdens de eerste aflevering 664.000 Nederlanders. De eerste aflevering van Daten in het Donker met Gigi Ravelli op Net5 was met 77.000 kijkers minder succesvol.


    Bestbekeken

    Het bestbekeken programma van dinsdagavond was echter het TROS-consumentenprogramma Opgelicht. Naar dit programma keken 1,8 miljoen kijkers. De langstlopende Nederlandse soap Goede Tijden, Slechte Tijden scoorde 1,7 miljoen kijkers. Ook het NOS 20.00 uur Journaal (1,67 miljoen) en De Rijdende Rechter (1,5 miljoen) werden goed bekeken.

    AVROVARANederland 1Nederland 2Pauw en WittemanPim FortuynBarbie's BruiloftRTL 5Daten in het donkerGigi Ravelli

    Meer over dit onderwerp

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.