Viaplay begrijpt frustratie abonnees, maar dit zorgt juist voor nog meer frustratie

Een prijsverhoging, die in enkele gevallen tot meer dan zes euro per maand kan oplopen, houdt de gemoederen van de Viaplay-abonnees bezig. Wie zonder reclame naar het sport- of entertainmentaanbod van Viaplay wil kijken, moet hiervoor binnenkort €21,99 per maand voor gaan betalen. Het abonnement met reclame gaat €19,99 per maand kosten. Er zijn wel goedkopere jaarabonnementen verkrijgbaar, maar die zijn niet voor iedere sportliefhebber interessant. Voor wie het abonnement bijvoorbeeld alleen gebruikt om te kijken naar een bepaalde sport – zoals voetbal of Formule 1 – en niet om ander content geeft, is een jaarabonnement minder voordelig. Het abonnement moet dan worden doorbetaald in de periode dat de betreffende sportcompetitie tijdelijk niet te zien is.
Frustratie
Na de aankondiging van de prijsverhoging werd op diverse sociale media bij het webcareteam van Viaplay geklaagd over de prijsverhoging. Waar Viaplay voorheen vaak niet reageerde op vragen van klanten, is dit nu anders. Maar ondanks de reactie van Viaplay valt het gegeven standaard
antwoord niet bij iedereen in goede aarde. Viaplay zegt in de reactie de frustratie van de abonnee over de prijsverhoging te begrijpen, plaats een link naar de eigen website voor meer informatie over de nieuwe abonnementsvormen. Omdat op deze pagina geen informatie staat met onderbouwing van de noodzaak van de prijsverhoging, zorgt dit juist voor nog meer frustratie bij diverse abonnees.
Hi Jan, ik begrijp je frustraties. Onze klanten worden op 3 februari persoonlijk geïnformeerd. Voor meer informatie over de nieuwe abonnementen en de prijzen wil ik je verwijzen naar deze pagina met meer uitleg: https://t.co/eYfP8S5O1T. Vriendelijke groet, Joy, Team Viaplay
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) January 29, 2025