Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Viaplay bereikt nieuw droevig dieptepunt met reclame tijdens live voetbalwedstrijd

    Een nieuw dieptepunt voor Viaplay dit weekend: na de Formule 1 wordt nu ook het voetbal tijdens live wedstrijden ontsierd met reclame-uitingen.
    Jarco Kriek
    19 augustus 2023
    comments 7
    Viaplay bereikt nieuw droevig dieptepunt met reclame tijdens live voetbalwedstrijd
    Foto Getty Images

    Viaplay is de duurste streamingdienst van Nederland. Toch blijken de inkomsten voor eigenaar Viaplay Group onvoldoende. Tijdens de tweede speelronde van de Engelse voetbalcompetitie Premier League heeft de streamingdienst een nieuw dieptepunt bereikt. Een live voetbalwedstrijd werd ontsierd met beeldreclame. Zelfs als voetbalwedstrijden op een commercieel open net-kanaal als RTL7 of Veronica worden uitgezonden, is er tijdens de 90 actieve minuten van een voetbalwedstrijd geen reclame te zien. Bij Viaplay – waarvoor de abonnee een maandbedrag van €15,99 moet betalen – dus wel.

     

    Zo slecht?

    De vraag die nu rijst is of het met de Nederlandse tak van Viaplay wel zo goed gaat als de eigenaar beweert. Waarom zou het bedrijf de voetbalkijker tegen zich in het harnas willen jagen als dit financieel helemaal niet noodzakelijk is? Het uitzenden van een reclamebonnen van een gokonderneming lijkt dit vermoeden te verstevigen. Viaplay Group brak vorig jaar bij Formule 1 al de belofte dat er tijdens live uitzendingen van vrije trainingen, kwalificaties en races geen reclame uitgezonden zouden worden. Na de Formule 1 is Viaplay Group nu ook het live voetbal aan het ontsieren met reclame.

     

    Meer inkomsten

    Viaplay Group maakte vorige maand de kwartaalcijfers over het tweede kwartaal openbaar. Deze waren dramatisch slecht. Het Zweedse bedrijf kondigde toen aan dat geprobeerd zou worden de inkomsten te verhogen. Daarbij werd onder meer een prijsverhoging van het abonnement genoemd. Ook de verkoop van sublicenties van verworven uitzendrechten werd niet uitgesloten. In het rijtje van mogelijke omzetverhogende maatregelen werd het uitzenden van reclame tijdens live sportuitzendingen niet genoemd.

    ViaplayViaplay GroupOTTstreamingdienstonlinevoetbalPremier Leaguereclame

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Women's Nations League: België - Nederland

    UEFA Women's Nations League: België - Nederland
    NPO 3 om 20:00 uur
    Jill Roord verraste afgelopen zomer met een transfer van VfL Wolfsburg naar Manchester City, de club die vorig seizoen als vierde eindigde in de Women’s Super League. De Oranje-speelster heeft 26 september direct een interland tégen Engeland en dus haar nieuwe teamgenoten. Maar eerst staat vanavond België op het programma: het eerste duel in de UEFA Women's Nations League.

    TV-TIP Scott & Bailey

    Scott & Bailey
    RTL 8 om 20:25 uur
    In een meertje wordt het lijk gevonden van Mandy Sweeting, die al twintig jaar wordt vermist. Dat betekent niet dat de zaak gesloten kan worden, want het lichaam is pas recent gedumpt. Een lange tijd was haar echtgenoot de hoofdverdachte, maar hij is al een tijdje overleden, waardoor Scott en Bailey op zoek gaan naar een nieuwe verdachte. Ze ontdekken dat Mandy zwanger was en laten een DNA-test uitvoeren. De schokkende resultaten brengen hen op een nieuw spoor.

    Interview

    • *

      Harm Edens

      Dit Was Het Nieuws

      Hij heeft de rol van voorleesmoeder in Dit Was Het Nieuws én is een van de breinen achter legendarische comedyseries als In de Vlaamsche Pot en Het Zonnetje in Huis. Ja, Harm Edens (62) weet wel wat van humor.
      Reacties0 reactie(s)