Viaplay: ‘storing door fout update Ziggo Mediabox Next’

De klantenservice van streamingdienst Viaplay heeft vandaag aan klagende abonnees bekendgemaakt dat er kans op verbindingsproblemen of beeldstoring kan ontstaan als er gebruik wordt gemaakt van de app die is gemaakt voor de bruikleendecoder Mediabox Next. De problemen zouden volgens Viaplay zijn ontstaan na een update van de app die de afgelopen weken automatisch is geïnstalleerd.
Geen contact
Opvallend is dat het plots stil blijft in het chatcontact met de klantenservice-agent wanneer de melder van het probleem aangeeft dat de problemen zich vrijwel alleen voordoen bij live sport. Ook na herhaaldelijk verzoek om antwoord, wordt de abonnee niet meer te woord gestaan. Uiteindelijk wordt het chatcontact met de klagende klant van de zijde van Viaplay verbroken.
Viaplay Xtra
Ziggo-klanten die soortgelijke problemen met de Viaplay-app op de Mediabox Next ervaren, kunnen op zaterdag en zondag tijdens de Formule 1-weekenden de derde vrije training, kwalificatie en race volgen op het lineaire kanaal Viaplay Xtra. Het Viaplay-abonnement dient in dit geval dat wel via Ziggo afgesloten te zijn. De komende twee races zijn ook lineair te bekijken zonder abonnement van Viaplay. De Grand Prix van België wordt op 28 augustus live uitgezonden op VRT Canvas. Een week later op zondag 4 september is de Dutch GP in Zandvoort live op NPO 1 te volgen.
@Consumentenbond kijken jullie mee? @viaplaysportnl lost geen problemen op, schuift het probleem af op @ZiggoWebcare en negeren je uiteindelijk gewoon in hun chat. #viaplay #klacht #opzeggen @AutoriteitCM @ACMConsuWijzer @avrotrosradar @kassa_bnnvara pic.twitter.com/ukt7JRmNhK
— Bas Linssen (@baslinssen1) August 27, 2022