Viaplay voor Formule 1 meer gebruikt dan F1 TV Pro
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Nederlanders voor het live kijken naar Formule 1 overwegend voor Viaplay kiezen. De uitzendrechten zijn sinds dit seizoen overgegaan van VodafoneZiggo (Ziggo Sport) naar NENT die Formule 1 gebruikt om de streamingdienst Viaplay in Nederland in de markt te zetten. Live Formule 1 blijft daarnaast ook via de eigen streamingdienst van Formula One Management (FOM) F1 TV Pro beschikbaar. Maar Nederlanders kiezen volgens marktonderzoeker Telecompaper meer voor Viaplay dan voor F1 TV Pro, ondanks dat deze laatste streamingdienst met een bedrag van 65 euro per jaar veel goedkoper is.
Half miljoen
Telecompaper heeft berekend dat in ongeveer zeven procent van de Nederlandse huishoudens toegang tot Viaplay is. Dit zijn iets meer dan een half miljoen huishoudens. Het feitelijke aantal kijkers ligt nog iets hoger omdat abonnementen van streamingdiensten vaak gedeeld worden met familie, vrienden en kennissen. Dat delen is door Viaplay overigens wel moeilijker gemaakt. Zo mogen er maximaal vijf apparaten aan een account gekoppeld worden en krijgen slechts twee van de vijf apparaten gelijktijdig toegang tot de content.
F1 TV Pro
De beperkingen van gelijktijdig gebruik van het account heeft F1 TV Pro op papier ook. In de algemene voorwaarden staat dat slechts met één apparaat live gekeken kan worden. In praktijk blijkt echter dat gelijktijdig met meer apparaten mogelijk is. Telecompaper berekende dat een procent van de Nederlandse huishoudens (ongeveer 75.000) via deze streamingdienst Formule 1 met Max Verstappen volgt.