Ziggo blijft kampen met hardnekkige storing

Bij een deel van de Ziggo-klanten verschijnt met enige regelmaat de melding dat het maximale aantal kijkers bereikt is als de mobiele tv-dienst Ziggo GO wordt opgestart. Het gaat hierbij om gebruik van Ziggo GO op tablets en smartphones. Met Ziggo GO kunnen klanten van het kabelbedrijf afhankelijk van de gekochte tv-abonnementen naar meer dan 120 tv-zenders kijken. Met het aanvullende Ziggo Movies & Series-abonnement kan ook naar films en series gekeken worden. Ook interactieve diensten als Replay TV en Begin Gemist zijn met de Ziggo GO-app te gebruiken.
Ziggo GO
Sommige gebruikers van de mobiele tv-diensten ervaren al meer dan een maand regelmatig storing bij het inloggen van Ziggo GO. De melding dat het maximum aantal gebruikers is bereikt verschijnt in beeld. Dit gebeurt ook wanneer slechts op één apparaat Ziggo GO wordt gebruikt. Eerder liet Ziggo via het eigen gebruikersforum weten dat dit waarschijnlijk komt door de previewbeelden van zenders en content op de beginpagina van Ziggo GO. Deze worden abusievelijk als apart apparaat door het achterliggende systeem beschouwd. Het uitzetten van het mobiele apparaat en daarna wachten met het opnieuw aanzetten van het apparaat voor minimaal een half uur brengt uitkomst. In dat geval dient wel direct na het opstarten van de app het beginscherm verlaten te worden. Het uitbrengen van een update moet het probleem definitief verhelpen.
Storing niet verholpen
Maar ook na meer dan een maand blijven Ziggo-klanten klagen dat zij de melding van het maximale aantal gebruikers in beeld blijven zien. Hieruit blijkt dat de zeurende storing inmiddels een langdurige storing is geworden.