Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo en KPN gelijk op met klantenservice, maar Online.nl beter

    Uit het jaarlijkse klantenserviceonderzoek van prijsvergelijker Providercheck onder aanbieders van tv en internet blijkt Online.nl de winnaar te zijn. Ziggo en KPN zijn gelijkwaardig.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2022
    comments 0
    Ziggo en KPN gelijk op met klantenservice, maar Online.nl beter
    Foto Getty Images

    Providercheck onderzocht alleen hoe snel klanten van een aanbieder van vaste diensten door de klantenservice werd geholpen. De vragen die bij het onderzoek werden gesteld waren bij iedere aanbieder gelijk. Iedere aanbieder werd in de september twintig keer telefonisch door de onderzoekers benaderd met vier verschillende vragen. Voor iedere vraag werd een aanbieder dus vijf keer telefonisch benaderd. De vragen gingen over het opzeggen van het abonnement, traag internet, het aanpassen van het abonnement en facturatie.

     

    Kwaliteit

    Het onderzoek richtte zich alleen op de snelheid van de klantenservice. De kwaliteit van de klantenservice werd verder niet in kaart gebracht. De telefonische klantenservice is een belangrijk onderdeel maar zeker niet de totale omvang van de klantenservice van aanbieders van vaste diensten. Onder meer webcare bestaande uit sociale media-kanalen als Twitter en Facebook, klant-helpt-klant forums en chatmogelijkheden vullen de telefonische klantenservice tegenwoordig vaak aan. De telefonische helpdesk van aanbieders heeft last van het tekort aan mankracht op de Nederlandse arbeidsmarkt.

     

    En de winnaar is….

    Online.nl – onderdeel van Canal+ Luxembourg – komt in dit onderzoek als winnaar uit de bus. De gemiddelde wachttijd bedroeg 2 minuten en 21 seconden. Van de drie grootste aanbieders was T-Mobile het snelst met het opnemen van de telefoon, namelijk gemiddeld vier minuten. Ziggo (5.04) en KPN (5.27) volgden op enige afstand. De Delta Fiber aanbieders Delta en Caiway lieten klanten met een wachttijd van gemiddeld bijna tien minuten het langste op contact met een medewerker wachten. Delta Fiber geeft als excuus dat er problemen met de telefooncentrale waren op het moment van het onderzoek.

    Providercheckonderzoekklantenservice

    Reacties